Ziekte van graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Charlotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2017, 21:29

Ziekte van graves

Bericht door Charlotte »

Ho.
Ik ben charlotte en ik ben nieuw op dit forum en weet sinds deze week dat ik de ziekte he.
Was een hele scho voor mij van een gezond persoon naar een persoon met een ziekte.
Ik heb nu strumazol gekregen 30 mg en moet pas over 6 wkn bloed prikken is dit niet lang.
Heb veel last van hartkloppingen en heb daarvoor proponol gekregen vond het in het begin eng om in te nemen maar de laatste dagen kan ik er niet van slapen van de hartkloppingen dus neem ze toch maar 1 mg en verder valdispert stressmoment voor overdag. Hoe lang duurt het voordat je begint te merken dat de strumazol gaat werken.
Gr. Charlotte
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ziekte van graves

Bericht door laura »

hallo Charlotte,

Bij mij is het jaren geleden.
Wat ik me kan herinneren duurde het wel een paar weken voordat de strumazol zijn werk deed.
Voor je hartkloppingen zou ik naar de huisarts gaan.
Mogelijk dat een hogere dosis propranolol net wat prettiger is.

Wat voor klachten heb je verder?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Ziekte van graves

Bericht door Liekie »

Hallo Charlotte

Ik weet nog goed hoe het voelt om hyper te zijn. En weet nog goed hoe erg de hartkloppingen zijn als je op bed ligt. Het duurt toch echt wel een week of 2 voordat je de strumazol gaat vernemen. Wel had ik veel baat bij de propanolol 4 keer daags. Hier word je toch rustiger van. En toch proberen je rust te pakken.
Hoop dat je jezelf snel wat beter zal voelen!
Charlotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2017, 21:29

Re: Ziekte van graves

Bericht door Charlotte »

Hoi

Ik mag 1 of 2 mg per dag maar ik gebruik het savonds zodat ik kan inslapen 1 mg maar ik zou voor overdag dus ook nog 1 mg mogen nemen?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Ziekte van graves

Bericht door SNT »

Ik had metoprolol, weet niet of dat hetzelfde werkt. Maar daarvan merkte ik pas na een paar dagen verschil met de hartkloppingen 4-5 ofzo. Niet direct. Weet niet of jouw medicatie ook zo werkt? Maar de hartkloppingen zijn echt onnodig en ik werd er in ieder geval mega onrustig van.

Bij mij heeft het erg lang geduurd voordat ik aan mijn lijf en psyche ging merken dat mijn waardes beter waren.
Na 6 weken controleren is standaard. De Strumazol gaat je schildklier remmen, maar voordat het hormoonspiegel in je bloed ook zakt, kost helaas gewoon tijd. Je kunt er niets aan doen om dat te versnellen helaas...
Liekie
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 okt 2016, 19:10

Re: Ziekte van graves

Bericht door Liekie »

Hallo Charlotte

Ik zou gewoon even de arts bellen of je extra zou mogen nemen. En verder moet je helaas wachten wanneer je waardes zakken...... Hoop dat dit snel zal zijn. Niet alleen lichamelijk doet het iets met je maar ook geestelijk....... beterschap!
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Ziekte van graves

Bericht door rosan »

ik was in eerste instantie ook bang voor de propranolol (het is toch eng een voor jou nieuw medicijn in te nemen).
Ik heb het echter heel snel opgebouwd, zodat ik binnen drie dagen op de dosis zat die de arts me had voorgeschreven, en ik had dat eigenlijk vanaf dag 1 moeten doen. Het is veiliger/beter dan het niet nemen. En je voelt je ook wel beter.
Het gaf mij wel klachten, zoals vermoeidheid en je een beetje out voelen, en nachtmerries. Maar een stuk beter dan de snelle en onregelmatige hartslag. Doordat ik zowel strumazol als propranolol gebruikte weet ik niet precies wanneer de strumazol zijn werk ging doen.. Sterkte!
Charlotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2017, 21:29

Re: Ziekte van graves

Bericht door Charlotte »

Ik ben wel gewoon aan het werk heb geen lichamelijk vermoeiend werk en het is een afleiding voor me ik kan ook niet echt zeggen dat ik heel moe ben alleen heel snel buiten adem als ik iets doe..
Maar op de bank zitten word ik helemaal gek maar moet wel tussendoor.
Ik ben er over aan het denken om titratie behandeling te gaan doen heb nu 6 wkn om er over na te denken..
Voornu is het vooral accepteren dat ik een ziekte heb😔
roosjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2015, 21:11

Re: Ziekte van graves

Bericht door roosjes »

6 weken is inderdaad standaard. Maar dan ben je er nog niet, het is zoeken naar de juiste dosering, dit kan wel even duren maar het begin is er.

Ik heb nu ook propranolol voorgeschreven gekregen maar durf niet zo goed. Heb je geen last van duizelingen?
Charlotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2017, 21:29

Re: Ziekte van graves

Bericht door Charlotte »

Nee roosje daar heb ik geen last van van duizelingen kan wel staat in bijwerking maar neem tot nu toe alleen 1 voor het slapen gaan want overdag valt het wel mee als ik afleiding heb behalve als ik een stukje loop of trap op dan sta ik te hijgen als een paard
Plaats reactie