Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door laura »

hallo Bobby,

Waardeloos zoals het gaat.
Ik leef met je mee, hoewel je daar ook weinig aan hebt.

Feit is wel dat je met titratie een arts nodig hebt die mee wil werken.
Er zijn wel artsen die dat willen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Bobby
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2016, 21:15

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door Bobby »

laura schreef: 14 sep 2017, 13:50 hallo Bobby,

Waardeloos zoals het gaat.
Ik leef met je mee, hoewel je daar ook weinig aan hebt.

Feit is wel dat je met titratie een arts nodig hebt die mee wil werken.
Er zijn wel artsen die dat willen.
Sinds gisteren gaat het wel weer, toen ik mijn laatste bericht schreef ging het wat minder. Het is echt up en down haha. Voel me ook echt een zeikerd als ik zo down ben en vol zelfmedelijden zit en achteraf moet ik er ook wel weer om lachen als ik bijvoorbeeld out of the blue heb zitten janken zonder te weten waarom. :mrgreen:

Bedankt voor het meeleven! 8-)

21 augustus zat ik ook wel erg laag met mijn FT4, die was 3,9 of waarschijnlijk zelfs nog wel lager, aangezien ik een week eerder was geprikt. Dat was dus ook wel extreem laag. Een dag of tien geleden zat ik op 8, nog wat en ik denk dat ik nu inmiddels wel weer in het normale bereik zit.

Dus het gaat het de goede kant op, zowel lichamelijk als psychisch. :)
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door rinskje »

Sterkte hoor. Heel herkenbaar. Ik krijg nu te veel Carbimazol en dat merk ik direct. Heel somber.

Ik kon geen hartje vinden. Bij deze; een hartje!
Bobby
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2016, 21:15

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door Bobby »

rinskje schreef: 15 sep 2017, 10:24 Sterkte hoor. Heel herkenbaar. Ik krijg nu te veel Carbimazol en dat merk ik direct. Heel somber.

Ik kon geen hartje vinden. Bij deze; een hartje!
Dank je rinskje! Vervelend voor je. :(

Ben zelf veel liever hyper dan hypo, beter af en toe wat gefokt zijn, dan depri.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen en een hartje terug!
Bobby
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2016, 21:15

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door Bobby »

Even een kleine update, zit nog steeds aan de block en replace. Toch besloten dat ik niet voor de radioactieve behandeling ga. Die zou ik in december krijgen.

Ben nu bezig met schuldhulpverlening en als dat afgerond is (over 3-5 jaar) ga ik het in Utrecht proberen met titratietherapie. Nou ja, als het dan nog kan en die arts er nog werkt tegen die tijd en mij wil behandelen. :lol:

Voel me momenteel eigenlijk wel goed.

Mocht ik onverhoopt toch agranulocytose krijgen, dan wil ik dat die schildklier helemaal wordt verwijderd, ik verwacht dat ik dan niet opnieuw hoef te gaan zoeken naar de juiste dosis Thyrax.

Zal nu niet mijn frustraties over het ziekenhuis waar ik loop gaan spuien, maar daar ben ik nu wel een beetje klaar mee. Ben nu redelijk goed ingesteld/stabiel en ga ervan uit dat ik nu ook niet meer steeds gecontroleerd hoef te worden tot ik naar Utrecht ga.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door laura »

hallo Bobby,

Waarom zou je niet direct beginnen met titratie?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Bobby
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2016, 21:15

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door Bobby »

laura schreef: 22 jan 2018, 12:54 hallo Bobby,

Waarom zou je niet direct beginnen met titratie?
Hoi Laura,

Dat is omdat het titreren op eigen houtje vorig jaar ook niet echt een succes was (FT4 49). Vreemd genoeg voelde ik me toen wel erg goed, eigenlijk nog een stuk beter dan nu. :P

Het ziekenhuis waar ik bij loop wil er niet aan meewerken en Utrecht wordt me veel te duur als ik daar heel vaak naartoe moet voor controles. Daarnaast wil ik ook mijn eigen risico voor dit jaar tot een minimum beperken.

Ik wil eerst dat schuldhulptraject waar ik in zit doorlopen hebben voordat ik ermee begin.
Bobby
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2016, 21:15

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door Bobby »

Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, maar ben nu aan het titreren en laat mijn waarden via de huisarts meten. Ziekenhuis is dus helemaal niet nodig, ik hoef alleen die waarden te weten en kan dan zelf wel bedenken of ik meer of minder Strumazol moet. Het gaat me er vooral ook om dat ik niet een te overdreven hoge FT4 waarde krijg.

Was begonnen met 10 mg Strumazol, dat was veel te veel en zit nu sinds een kleine 2 weken op 5 mg. Voel me eigenlijk wel goed, beter dan met die block and replace. Het golft een beetje op en neer, maar heb wel het gevoel dat ik meerdere keren per dag even op het ideale punt zit. Dat voelt echt lekker :P

Bij block and replace voelde het stabieler, maar wel saai en zat ik alleen heel af en toe op een ideaal punt als ik de dosis Thyrax had verhoogd of verlaagd, maar het duurde nooit langer dan 2 dagen voordat ik er weer voorbij was.

Tot nu toe dus zeer enthousiast.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door laura »

hoi Bobby,

Ja natuurlijk, dat kan ook. Prikken via de huisarts.
Ik had daar ook niet aan gedacht.
Wat fijn dat je enthousiast bent!
Je ziet dan ook weer dat het zo prettig is om touwtjes in eigen hand te hebben.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Bobby's ervaring met titratie (alleen strumazol)

Bericht door Kiek »

Hallo Bobby,

Zou het helpen om te weten wat jouw FT4 doet in een gezonde schildkliersituatie?
Als richtinggever voor je waarden?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie