Voorstellen; ik ben Maxx

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Maxx
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013, 07:38

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Maxx »

Heleen,

Ik kan me daar goed in vinden met wat je zegt ;-)
De ontkenning... Dat het aan iets anders ligt.
Toen ik de diagnose kreeg ben ik gaan lezen lezen lezen. Ik kreeg niet de volledige info van de arts (ja de basis) maar heb alles als een spons opgezogen. Ik heb vol ongeloof het stuk "mentaal" gelezen. Wat ik al eerder schreef; ik dacht dat ik zo functioneerde, ik was een moeilijk mens.
Maar het is wel fijn om te weten dat als je al iets bemerkt (of je familieleden) dat je kunt gaan prikken en ik denk dat er dan vaak ook al iets uit zal komen. Maar goed, ik ben nog een leek op dat gebied :P
En het moeten! Ik heb járen zo geleefd met nu dan de Graves en wil dit ook absoluut nooit meer terug krijgen. Lijkt wel of ik een stukje mis...

Ik heb goede hoop hoor! Tot nu toe gaat het best redelijk ;-)
Soms alleen erg depri van het "niet meer alles kunnen".

Jenny,

Toch nog een aardige bezige bij lees ik!
Ik heb inderdaad gelezen dat je iets anders bent gaan doen qua loopbaan. Dat zal waarschijnlijk ook wel een hoop rust geven.
Soms ben ik bang dat ik niet meer aan het werk kan komen en ook voor een gedeelte zal worden afgekeurd. Maar ja, zoals gezegd weet ik het net pas en zit nog in de herstellende fase waarin ik alleen maar moe moe moe ben. Gisteren heb ik voor het eerst weer eens overdag geslapen wat ik normaal nooit doe. Misschien is dat nog een stukje wat ik over heb van de Graves *Ik vind slapen zonde* :shock:
Het doseren zegt mij ook al genoeg... Valt niet mee af en toe en wil ik ook nog wel eens teveel doen. Zeker als ik goede dagen heb met enorm veel energie.

Ik vind het knap van je!

Groetjes
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Jenny »

Gewoon toegeven aan een middagdutje Maxx, aan een half uurtje kun je al genoeg hebben. En daarna heb je weer voldoende energie om de avond door te komen.
Mijn bijkomende probleem is dat ik een avondmens ben die dan pas echt tot bloei komt. Dus daar moet ik energie voor bewaren of vergaren.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Heleen
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013, 03:40

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Heleen »

ook geef ik regelmatig aan toe om een dutje te doen....al is het maar een kwartiertje...dat geeft echt weer energie.
Regelmatig ga ik gewoon even op de bank liggen. Half uurtje of wat langer.
Ik werk zelf ook 30 uur in de week. Het is zittend werk, dus ik kan vaak uitrusten op mijn werk ( hahahaha)
Aangezien mijn gezin veel energie van mij opslokt, dat ik echter 's avonds totaal uitgevloerd ben..dus lig ik veel op de bank en gaat vroeg naar bed.
Mijn moeder helpt veel en mijn man doet lopende zaken. Mijn zoon heeft diabetes en is ernstig slechthorend en een vermoeden van PDDNOS (Autisme) Hij heeft veel begeleiding nodig. Daar steek ik veel energie in.

Maar desondanks probeer ik vaak toch ook wat leuke dingen te doen.

dus een dutje doen op zijn tijd kan echt geen kwaad..
Maxx
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013, 07:38

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Maxx »

Jenny,

Ik ga er ook maar eens aan toegeven, want ik voelde me er wel stukken beter door ;-)
Zelf ben ik ook een avondmens, maar tegenwoordig moet ik echt al voor 12-en naar bed. Terwijl toen ik onbehandeld met Graves liep, ik 4 uur 's nachts geen probleem vond met daarna een paar uur slaap.
Misschien moet ik me maar eens bij de dingen neerleggen; wat niet kan dat kan niet *hoe simpel* :)
Ik had eigenlijk verwacht dat de moeheid nu wel weg zou zijn en ik een "standaard-patiënt" zou zijn als ik veel dingen mag geloven in de behandeling tegen Graves. *Gewoon 1,5 jaar op medicatie en dan ben je er vanaf* :o
Ik ben nu bijvoorbeeld ook om 9 uur opgestaan en wil nu eigenlijk al wel weer gestrekt op de bank... Het is pas half 11 en ik moet nog een hele dag! *grin*

Heleen,

Dat is aardig intensief wat je verteld!
Dan is het inderdaad verstandig om eens wat extra rust te pakken.
Een oude vriendin van mij heeft ook een zoontje met PDDNOS (6 jaar) en daar heeft ze een lange weg voor af moeten leggen. Nu gaat het bijzonder goed met het mannetje. Maar ik lees dat je zoon nog onderzocht moet worden?

Veel sterkte!

Groetjes
Heleen
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013, 03:40

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Heleen »

hij wilt niet meer onderzocht worden. ik kan hem ook begrijpen. Hij is 21 jaar en het vermoeden er van is sinds vorig jaar. We hebben veel hulpverleningen afgelopen....nu op dit moment is dat we een nieuwe koers gaan varen. Re integratietraject en woontrainingstraject.
Voor ik het vergeet, mijn dochter heeft ASS en mijn man heeft ook een vermoeden van Autisme.

Aangezien ik de kar trek...hopelijk niet lang meer...is of zijn de avonden voor mij heilig. Ofwel....ik lig veel op de bank en of ik doe dingen wat ik wil.

Vanmorgen bij de huisarts geweest, morgen nog even bellen voor de uitslag, ze vond het wel goed dat ik alvast een halve minder bent gaan slikken.
Maxx
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2013, 07:38

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Maxx »

Ow okay, dus jullie zijn er al mee bezig geweest...
Lijkt me ook wel slopend allemaal. Dan heb je inderdaad je rust hard nodig ;)

Mag ik vragen wat ASS is?
Heleen
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2013, 03:40

Re: Voorstellen; ik ben Maxx

Bericht door Heleen »

ASS is een verzamelnaam, het betekent Autisme Spectrum Stoornis. Mijn dochter heeft Asperger.
Plaats reactie