Marija vertelt

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Marija vertelt

Bericht door laura »

Hier is het verhaal van Marija. Omdat ze net aan de Thyrax zit na radioactief jodium staat het in dit subforum.

Mijn naam is Marija, en ik ben vorig jaar rond pinksteren er achter gekomen dat ik last van een te snel werkende schildklier had. Waarschijnlijk heb ik dat al na mijn twee kinderen gekregen (Sam 13 jaar en Zoë 10 jaar), maar ik kwam iedere keer terug van de huisarts met de diagnose dat ik overspannen was of depressief of andere vergelijkbare dingen.....

In november 2016 heb ik behandeling gehad van radioactief Jodium. Dit is fantastisch aangeslagen. Zelfs dat ik in februari niet meer naar mijn internist hoefde.... Mijn bloedwaardes waren prima :-)

Helaas ging het vanaf dat moment weer bergafwaarts..... Inmiddels vorige week de diagnose gehad dat ik nu een traagwerkende schildklier heb.... :-( Ik zit nu voor mijn 9e dag aan de Thyrax. Vandaag weer een dag dat er niets uit me vandaan komt. Voel me onrustig, de zenuwen gieren door mijn benen, ik sta elk moment op het punt om te huilen.....
Heel irritant, want ik ben juist een hele enthousiaste meid! Maar dat is nu ff ver te zoeken.....
Zoals je hoort is dit allemaal nogal nieuw voor me....

Ik ben verder wel positief hoor!! Ook al maakt alles wat ik nu in mijn lijf voel me ook onzeker en bang. Omdat je denkt dat je van alles mankeert.....
Ik heb regelmatig kramp in de gekste lichaamsdelen, maar vooral in mijn voeten.
Ik heb het carpaal tunnel syndroom, wat nu langzaam beter lijkt te gaan door de Thyrax....
Ik kan niet goed denken en op woorden komen..... Voel me eigenlijk gewoon uit balans.....
En nu ik zo loop te klagen, vind ik dit dan ook weer zo niet leuk van mezelf.... Dit is niet wie ik ben!!

Ik ben een spontane, enthousiast, realistische meid en moeder van twee/drie (cadeaukind Jens 8) kinderen!
Ik ben ook invalleidster op een kinderopvang. Wat ik ontzettend leuk vind, maar door mijn lichamelijke toestand op dit moment soms best pittig. Ik wil mezelf niet laten kennen en vind m'n werk zo leuk en wil ook mijn baan niet kwijt, dus draai nogal eens een knop om. Dit zorgt ervoor dat ik op een vrije dag helemaal leeg ben. Inmiddels lukt het knoppen omdraaien ook niet meer....

Mijn hoop is dat de Thyrax snel aanslaat! En dat ik al dat rare gevoel in mijn lijf, waardoor ik uit balans ben meer ga begrijpen. Vandaar mijn aanmelding ook!! :-) Thadaaaa!!! ;-)
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Marija vertelt

Bericht door laura »

hallo Marija,

De periode dat ik aan het hormoon ging nadat mijn schildklier te weinig hormoon maakte na RAI, herinner ik me nog goed.
Het was echt wennen.
Er waren goede dagen en er waren slechte dagen.

Langzamerhand kwamen er meer goede dagen en minder slechte dagen.
Het duurt wel even. Maar heus, het komt goed.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie