Stoppen met medicatie

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Monique de B
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 nov 2013, 13:45

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Monique de B »

De enige 2 keer dat ik migraine-klachten had, was kort voor de diagnose Graves. Daarna niet meer, ben ook eind vorig jaar gestopt met medicatie.
Sterkte!
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door MissEllen »

hoi roosje.
Hier nog iemand met migraineklachten. Voor mijn menstruatie is het het ergst (ik gebruik geen hormonale anticonceptie) lijkt het. Ik heb er soms wel drie dagen last van waarvan ik 1 dag niet kan functioneren, tot aan overgevens toe. Ik kwakkel ook heb ik het idee. Eerst hyperklachten dan hypoklachten en weer een halve kilo aangekomen. Mijn bloedwaardes zijn wel stabiel (weet ze even niet uit het hoofd). Morgen om half tien het uur van de waarheid bij de internist, dan krijg ik eindelijk te horen of ik mag stoppen met die rotpillen. Nu ben ik me even aan het inlezen voor wat betreft de slok, dat kan ik natuurlijk ook morgen te horen krijgen :cry: .
Vroeger (voor Graves) nooit hoofdpijn gehad en nu verslijt ik elke maand een half doosje paracetamol. Dat kan toch nooit goed zijn lijkt me. Ik hoop zo dat ik morgen krijg te horen of ik mag stoppen, even geen pillen, het idee alleen al lijkt me geweldig. Ik zal ook de hoofdpijnklachten eens in de groep gooien alhoewel ik nu al vermoed dat ik daar geen serieus antwoord krij
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door roosje24 »

Miss Ellen Sterkte met de uitslag, en de periode erna...als je mag stoppen, altijd maar weer afwachten!
Ik gebruik nu heel veel tegen de migraine, dagelijks betablokkers, als ik aan aanval voel aankomen smelttabletten, ik ben weer de pil gaan gebruiken op advies van de huisarts ook tegen de migraine, als ik de stop week heb gebruik ik hormoonpleisters, evt. zetpillen tegen de misselijkheid en nog evt. ibroprufen....genoeg zou je zeggen....maar helaas slaat het niet aan. Hopelijk kan ik snel bij de neuroloog terecht en komt hij of zij met een juiste oplossing.

gr. Sandra
Laatst gewijzigd door roosje24 op 12 sep 2014, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door MissEllen »

nou ik ben bij de internist geweest. Nu had ik een 'dubieuze' bloeduitslag van de schildklier autoantistoffen. Een waarde beneden 1.75 zou aangeven dat de ziekte in remisie was en ik had 1.99. Maar omdat deze waarde steeds dalend was én ik een antibioticumkuur had gehad wou hij de gok wel wagen. Toen ik de antibioticumkuur moest volgen toen vroeg ik nog bij de apotheek: 'Kan dat kwaad met de euthyrox en de strumazol'? Nee hoor mevrouw. Wel dus. Mijn internist legde uit dat er weliswaar geen wisselwerking tussen de medicatie optreedt alleen de absorbtie van de pillen in de darmen wordt geremd: dus je voelt je wel degelijk slechter wanneer je een antibioticumkuur volgt en je moet pillen slikken voor je graves. Nou bedankt zeg.
Ik ben nu twee dagen 'clean' (zo voelt het voor mij althans) en ik voel me niet echt anders dan met de pillen. Wanneer ik niet meer kan slapen dan weet ik hoe laat het is. Om de vier weken bloed laten prikken, het zal me benieuwen. Ikzelf beschouw het even als een welkome pillenpauze, ik persoonlijk denk niet dat de Graves wegblijft. Maar goed, afwachten maar. Ik heb in ieder geval twee nachten heeeeerlijk geslapen, dat was ook al lang geleden. Je legt je hoofd op je kussen, je bent bekaf, je draait je eens lekker om en .... *poef* je wordt om zeven uur 's ochtends wakker. :D
roosje24
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:25

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door roosje24 »

Dat de apotheek en in mijn geval de internist foutieve info geven over medicijnen, zeer kwalijke zaak.
Ik gebruikte in het begin strumazol en thyrax, nou echt waar, vanaf dag 1 was ik een heel ander mens,
en dat bedoel ik helaas niet positef. Aangegeven bij internist ook na weken proberen, voel me hier niet goed
bij, niet meer slapen, depressie, angsten ect. ect....dat hoort erbij krijg je te horen, je lichaam moet er aan
wennen! nou....na 6 maanden was ik een zombie geworden, mocht toen over gaan op euthyrox (want ik had aangegeven dat ik stopte met die thyrax....nee dat kan niet ..zei de internist...ik zei dat kan wel...heb vandaag de laatste ingenomen)...toen verdwenen
langzaam aan de meeste klachten, KOMOP doktoren en apothekers....luister eens naar de mensen!!!
Het is toch verschrikkelijk dat je ondanks aangeven dat het niet goed gaat, ze je gewoon die rotzooi door laten slikken, onvoorstelbaar.
Dus mensen....luister goed naar je lichaam, jij weet het (in de meeste gevallen) het beste, jij voelt het....niet hun.
Fijn miss Ellen dat je weer lekker geslapen hebt, normaal denk je daar niet over na...maart als je zo'n periode hebt dat je niet slaapt
of heel weinig...daar wordt je ook niet vrolijk van. Succes met het stoppen met de medicatie.

gr. Sandra
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door MissEllen »

zo.... zes dagen clean. Een vraag aan de mensen die gestopt zijn met de medicatie: hoe lang duurde het voordat de Graves terugkwam en zijn er ook succesverhalen over het uitblijven na het stoppen? Heel gek maar ik durf nu niet te gaan sporten omdat ik bang ben mijn hartslag op te jagen ... ik weet dat het onzin is maar toch. Daarnaast had ik na 3 dagen ontzettende pieken in mijn hartslag en ik heb het idee dat het nu wel redelijk normaal is (ik heb natuurlijk ook de conditie van een pantoffeldier dus het is niet raar dat ik na het fietsen naar de winkel een verhoogde hartslag heb). Ik ben nog geen gram afgevallen en zelfs daar ben ik nu blij mee :D (op termijn mag er natuurlijk wel een kilootje of 7 af). Ik slaap goed en in mijn hoofd is het wat 'rustiger' merk ik...
Monique de B
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 nov 2013, 13:45

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Monique de B »

Ik "ben" zo'n succesverhaal ;-) Ik ben sinds eind vorig jaar gestopt met medicatie en op wat korte perioden na, waarin ik dacht dat Graves terug was, gaat het nu erg goed met me. Vooral mentaal merk ik heel veel verschil, al moet ik daarbij zeggen dat vorig jaar om andere redenen ook een erg zwaar jaar was en het eigenlijk alleen maar beter kon gaan. Los van Graves.
Mijn internist vertelde dat gezien mijn bloedwaarden gedurende de hele periode van Graves, hij de kans dat het bij mij terug zou komen, klein was. En tot dusver heeft hij gelijk!
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door MissEllen »

Ik hoop dat ik ook een succesverhaal word alhoewel ik gemiddeld 4 keer op een dag denk dat de Graves weer terug is, maar ik slaap al 7 nachtjes goed en dat is mijn graadmeter. Nu maar duimen voor mezelf. :P
Monique de B
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 nov 2013, 13:45

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Monique de B »

Ik duim voor je mee!
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Nathalie46 »

Ik vind mezelf ook een succesverhaal, je weet toch niet hoe alles verloopt. Al krijg je het niet terug, of zoals ik na 7 maanden of zoals ik ook wel heb gehoord na 2 jaar het is hoe je ermee op gaat. Ik heb nu 9 weken geleden gehoord dat ik alweer hoge waardes had, na 4 weken waren mijn waardes alweer te laag en nu inmiddels slik nog maar een minimale hoeveelheid schildklierremmer zijn mijn waardes goed en ik voel me prima vooral psychisch sterk en lichamelijk nog wat moe. Ik laat het mijn leven niet overheersen het is hoe je ermee omgaat, ik doe weer gewoon alles en wat de toekomst brengt zien we dan wel weer. Je moet er gewoon vanuit gaan dat het niet terug komt je weet toch niet wat het leven je morgen of volgende week weer toebrengt.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Plaats reactie