Stoppen met medicatie

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door laura »

hoi MissEllen,

Je voelt je niet heel slecht?
Dat klinkt niet heel positief.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door MissEllen »

ach, zoals vroeger wordt het nooit meer, dat is een ding dat zeker is. Mijn arts wil mij nog niet 'los' laten, in juli weer bloed laten prikken. Mijn uitslagen schommelen. Hoe ik me zelf voel weet ik zelf niet eens meer goed te duiden. Ik kan redelijk helder nadenken en dat is een goed ding. Maar ik ben vaak zó vermoeid, niet normaal. En mijn migraine is weer terug na bijna 15 jaar afwezigheid. Houd het allemaal verband? Ik voel gewoon dat er 'iets' niet goed zit, maar wat? Mijn dokter vindt dat het stoppen 'atypisch' verloopt. Mijn TSH is heel laag maar mijn Ft4 niet zo heel hoog (binnen normaalwaarden).
Zimmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2014, 22:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Zimmie »

Ik ben zins 1 augustus gestopt met mijn medicatie. Tyrax en Stumazol, ik ben ontzettend benieuwd wat er gaat gebeuren.
Bij een beetje stres denk ik al snel, wordt ik al hyper!?

So far so good! Qua gevoel ik moet eind september pas bloed prikken wat ik laat vind.
De internist heeft wel laten weten, dat hij denk dat het goed gaat komen omdat mijn waarden nooit gek deden..

Ik heb geen idee hoe snel de schildklier het op gaat pakken. Maar ik voel mij nog goed. :-)
Monique de B
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 nov 2013, 13:45

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Monique de B »

Hoi Zimmie,
Herkenbaar hoor, dat gevoel. Bij elke hartslag die net iets harder gaat, als je net even wat vermoeider bent dan anders... Ik ben al ruim anderhalf jaar geleden gestopt en ik heb het soms nog dat ik twijfel. Het enige wat je kunt doen is doorademen en afwachten ;)
Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! En die opmerking van je arts doet goed! De mijne zei dat ook en tot dusver heeft hij gelijk!
Zimmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2014, 22:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Zimmie »

Monique de B schreef:Hoi Zimmie,
Herkenbaar hoor, dat gevoel. Bij elke hartslag die net iets harder gaat, als je net even wat vermoeider bent dan anders... Ik ben al ruim anderhalf jaar geleden gestopt en ik heb het soms nog dat ik twijfel. Het enige wat je kunt doen is doorademen en afwachten ;)
Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! En die opmerking van je arts doet goed! De mijne zei dat ook en tot dusver heeft hij gelijk!

Yes het gaat ook goed, ik ben gisteren getest TSH 2,85 en FT4 12,6, na 2 maanden.

Al heb het idee, dat mijn lichaam na het stoppen met de medicijnen wel eff op gang moest komen.
MissEllen
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2014, 10:50

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door MissEllen »

zo volgende week laatste keer prikken! Wanneer de uitslag goed is, word ik 'los' gelaten. Na bijna drie jaar ellende is het dan echt voorbij???!!

Ik voel me slechter dan slecht maar dat heeft volgens mij niets met Graves te maken. Mijn hart zit soms niet in het goede ritme en heb steken in mijn oksel die uitstralen naar mijn arm (alleen aan de rechterkant). Ik ben misselijk en krijtwit. Het voelt niet goed. Ik ga maar even langs de huisarts maar ik moet nog steeds eens gaan switchen. Mijn huisarts heeft me meer dan een jaar afgescheept met een zogenaamde burnout diagnose terwijl ik Graves had dus veel vertrouwen heb ik niet in hem. Toch maar gebeld voor een afspraak. Ik belde de assistente. Nu moet je aan de telefoon ook aangeven waarvoor je komt (dan kunnen ze inschatten hoeveel tijd ze moeten inplannen is zogenaamd de reden). Dus ik vertel kort het probleem, zegt de assistente: O ik zie dat je in behandeling bent voor Graves, ga eerst maar bloed prikken. Enerzijds begrijpelijk anderzijds heb ik het idee dat alles maar op Graves wordt afgeschoven... maar goed. Ik ga wel eerder prikken, als de uitslag 'goed' is dan word ik misschien wat serieuzer genomen.
Anne2016
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2016, 08:07

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door Anne2016 »

Hooi allemaal
Ik zal me even voorstellen
Ik ben Anne en slik sinds vorg jaar juli
Strumzol en thyraxx
3 maanden moest ik wennen aan deze
Medicijnen het was een heftige tijd
Met zweet aanvallen angst durfde niet meer
Naar buiten kon niet meer voor me kinderen zorgen voortdurend hartkloppingen
En paniekaanvallen hyperventileren
Alles kwam voorbij na die 3 maanden
Ging alles goed ik heb altijd wel wat klachten gehouden maar ik kon er goed mee leven
Sinds vorige week ben ik gestopt met medicatie
En ik voel me super enkel een beetje moe
Wel gespannen voor deze tijd
Toen ik op deze site keek kreeg ik veel hoop vandaar dat ik me heb aangemeld fijn om met iemand te praten die weten wat je bedoel dus hallo allemaal :)
annick
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2016, 12:25

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door annick »

Hallo,
Ik ben nu bijna 4 maanden gestopt met strumazol en L-thyroxine, tot hiertoe zijn de bloedwaarden goed zegt de dokter maar ik heb erg veel last van een stijve nek, stijve handen en voeten, weet er iemand of dit ook met de schildklier kan te maken hebben?
grtjs
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door laura »

Anne2016 schreef: Sinds vorige week ben ik gestopt met medicatie
En ik voel me super enkel een beetje moe
Wel gespannen voor deze tijd
Toen ik op deze site keek kreeg ik veel hoop vandaar dat ik me heb aangemeld fijn om met iemand te praten die weten wat je bedoel dus hallo allemaal :)
Anne, gaat het nog steeds goed? Hoop het van harte.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stoppen met medicatie

Bericht door laura »

annick schreef:Ik ben nu bijna 4 maanden gestopt met strumazol en L-thyroxine, tot hiertoe zijn de bloedwaarden goed zegt de dokter maar ik heb erg veel last van een stijve nek, stijve handen en voeten, weet er iemand of dit ook met de schildklier kan te maken hebben?
hallo Annick,

Een idee is wel om je bloedwaarden bij te houden.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik kan me voorstellen dat je klachten te maken hebben met de schildklier.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie