Vraag over medicatie ipv slok

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
WenC
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2017, 06:32

Vraag over medicatie ipv slok

Bericht door WenC »

Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af of er mensen met graves zijn die vaker ( bv een tweede of zelfs derde keer) voor medicijnen hebben gekozen ( block en replace) ipv de 'slok'. Zo ja hoe lang is de graves daarmee weg gebleven?
Mvg Caroline
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vraag over medicatie ipv slok

Bericht door laura »

Hallo,

Als block en replace niet helpt schijnt de kans klein te zijn dat het daarna wel helpt.
Blijkbaar zie je erg tegen een operatie of slok op?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
WenC
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2017, 06:32

Re: Vraag over medicatie ipv slok

Bericht door WenC »

Ik heb allebei eerder gedaan. Na de block en replace was de graves een tijdje weg tot na de bevalling van mijn derde kind. Daarna dus de slok gehad maar ik heb veel meer klachten gekregen na de slok. En mijn schildklier is van te snel, naar te traag en weer naar te snel gegaan. Dus nu willen ze mij weer een slok geven. Ik voel er weinig voor. Schildklier is van 37 gram naar 9 gram gegaan dus schildklier is wel veel kleiner geworden van de slok maar hij kliert nog steeds. Dus wat heeft het dan voor zin om hem nog kleiner te maken?? Of zoals de nucleaire arts zei je neemt de maximale hoeveelheid zodat hij helemaal verpulverd en je meteen in een hypo zit. Ik vind het allemaal nogal wat. En omdat ik na de medicijnen wel een tijd graves vrij ben geweest neig ik daar meer naar. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die er ervaring mee hebben :-))
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vraag over medicatie ipv slok

Bericht door laura »

Met zo'n grote slok wordt je schildklier wel echt uitgeschakeld.
Het is toch wel een voordeel om geen remmers meer te slikken.
Deze kunnen nu eenmaal vervelende bijwerkingen hebben.

Levothyroxine zal niet zaligmakend zijn, maar het is onschuldig spul.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vraag over medicatie ipv slok

Bericht door laura »

WenC schreef: 04 sep 2017, 12:28Dus nu willen ze mij weer een slok geven. Ik voel er weinig voor.
hallo Caroline,

Misschien is titratie iets voor jou.
Dan slik je strumazol in een zo laag mogelijke dosis.

Hier kun je daar meer over lezen: viewtopic.php?f=22&p=16540#p16540
Wij (in het UMC Groningen) begeleiden meerdere mensen die langdurig titratie therapie gebruiken, omdat I131 geen goede optie wordt gevonden (gezamenlijk besloten).
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie