Even voorstellen door MKnaap

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Mknaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017, 13:02

Even voorstellen door MKnaap

Bericht door Mknaap »

Hallo, ik zal mij even voor stellen. Mijn naam is Marjolein, ik ben 48 jaar, moeder van 3 kinderen van 22,19 en 15 jaar. Ik heb al sinds mijn 7e jaar vage klachten, gewrichtspijn, buikpijn, en de diagnose prikkelbaardarmsyndroom. Op mijn 17 e jaar de diagnose Pheiffer, 19e jaar kreeg ik de diagnose Fibromyalgie, een paar jaar later ook de diagnose M.E. Het ging met mij steeds op en af. Ik geloof dat ik alle dieeten en therapieen die er waren wel heb geprobeerd. Soms met tijdelijk goede resultaten, maar altijd kwamen de klachten terug.

Sinds vorigjaar heb ik ook de diagnose ziekte van Graves erbij. Daarvoor kreeg ik medicijnen om de schilklier te blokkeren en hormonen om weer in balans te komen. Na maanden van heel beroerd te zijn geweesd, depressief zelfs, voelde me er uiteindelijk goed bij. Dat heb ik een jaar geslikt. Nu begin augustus moest ik stoppen met de medicijnen en gaan we kijken of het goed blijft gaan.

Helaas kreeg ik een onsteking in mijn kies en na de eerste stopweek ook een griepje. Dat griepje gaat maar niet weg. En de ontsteking ook niet! Ik heb een wordtelkanaalbehandeling gehad maar het blijft kloppen en pijnlijk. Daarbij ben ik zo verschrikkelijk moe!!! Ik heb pijn en druk op mijn keel, slikken doet pijn, praten doet pijn, ik heb darmkrampen en dat kan toch niet meer van de griep zijn? Obstipatie en ik hou vocht vast, wat ook weer kramp geeft in mijn onderbenen. En rond mijn ogen is het een beetje opgezet, alsof ik heel grieperig ben, druk op mijn ogen, hoofdpijn. Ik ben aangekomen terwijl ik niet veel gegeten heb vanwege de kiespijn.

Maar ik ben vooral zoooo moe. Nu maak ik mij zorgen, zou de Graves weer terug zijn? Eind van de week moet ik naar de Internist. Dan hoor ik meer maar ik maak mij zorgen. Want als het terug is, wat gaat er dan gebeuren? Wie herkend dit?.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door laura »

hallo Marjolein,

Welkom op het forum.
Ik verplaats je onderwerp naar het subforum Ziekte van Graves - schildklier.

Wat betreft die wortelkanaalbehandeling.
Is die wel helemaal goed uitgevoerd?
Of zit er mogelijk boven je kies een ontsteking?
Ik leef met je mee, want ik kan helaas meepraten over gedoe met mijn kiezen.

Wat betreft de ziekte van Graves.
Helemaal lekker klinkt dat niet.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen door MKnaap

Bericht door laura »

hallo Marjolein,

Als Graves terug zou komen, dan zijn er verschillende opties.

- Medicijnen
- Radioactief jodium
- Operatie

Tegenwoordig wordt wel vaker gekozen voor alleen een schildklierremmer.
Belangrijk is dat jij een keus kunt maken.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mknaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017, 13:02

Re: Even voorstellen door MKnaap

Bericht door Mknaap »

Ik hoop dat wanneer het nodig is het met medicijnen kan, een operatie of joiumslok zie ik niet zitten. Maar goed, even afwachten nog. Vandaag bloed laten prikken en eind van de week naar de internist.
De tandarts heeft zijn best gedaan, de oorzaak van de ontsteking is verwijderd, maar mijn weerstand is heel laag. Mijn lichaam werkt hard, misschien dat daar de vermoeidheid van komt. Maar ik vrees dat er meer aan de hand is. Mijn concentratie en geheugen begint ook weer te haperen, net als de vorige keer. Herken je dat, vooral auto rijden is dan heel vermoeiend voor mij en ik moet geen lange stukken rijden. 😔
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen door MKnaap

Bericht door laura »

hallo Marjolein,

Met medicijnen is (waarschijnlijk) mogelijk.
En tegenwoordig wordt dus vaker gekozen voor alleen een remmer.

Maar hopelijk valt het allemaal mee.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen door MKnaap

Bericht door laura »

hallo Marjolein,

Hoe is het gegaan met bloedprikken en het bezoek aan de internist?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie