Sarcasassie en Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Sarcasassie en Graves

Bericht door Kiek »

Het gaat mij om de logica van het voorschrijven van schildklierremmers.
Daarom nieuwsgierig naar de betekenis van die T3.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
SarcaSassie
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 okt 2017, 17:47

Re: Sarcasassie en Graves

Bericht door SarcaSassie »

Ik ben zojuist gebeld. Mijn tsh is gestegen naar 4.6 en mijn ft4 is 9.1. Ze denkt dat mijn hartklachten dus niet aan mijn schildklier kan liggen. Ondanks dat het na 3 weken medicijnen 5 weken weg is geweest. Het was ook te mooi om waar te zijn dat al mijn klachten aan mijn schildklier konden liggen. T3 was voor haar een waarde waar ze niet echt naar kijken want die schommelt zoveel, daar kon ze niet zoveel mee. Voor mijn hartklachten moest ik maar weer terug naar de huisarts. Over 4 weken prikken en dan weer naar de internist Io. Ben bang dat ik toch een afspraak moet maken bij de onverklaarbare klachten poli... :cry:
maart '14 FT4 29 TSH 0,01 tsh.rec.as. 3,3
juli '14 FT4 12 TSH 0,04
Nov '16 FT4 9,6 TSH 2,4 (spiraal)
juli '17 FT4 13,2 TSH 0,09
sept '17 FT4 14,9 TSH 0,02
okt '17 FT4 12,4 TSH 0,18 T3 5,0 tsh.rec.as 2,3
dec '17 FT4 10,7 TSH 2,3
Jan '18 FT4 9,1 TSH 4,6
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Sarcasassie en Graves

Bericht door laura »

hallo Saskia,

Jij wordt behandeld met een zo laag mogelijke dosis strumazol, wat ik van je uitleg begrijp.
Nu is je tsh gestegen door die behandeling.
Mogelijk dat die dosis strumazol lager moet?

Ik ben er zelf niet zo in thuis.
Mensen in de facebook-groep over titratie zijn er wel in thuis.
Informeer daar eens: https://www.facebook.com/groups/762586560593381/

Jij hoort niet thuis bij de onverklaarbare klachten poli.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SarcaSassie
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 okt 2017, 17:47

Re: Sarcasassie en Graves

Bericht door SarcaSassie »

Ik ben lid van deze FB pagina en heb hier zojuist mijn hele verhaal op gedaan. Stel dat zij daar ook van mening zijn dat ik niet gewoon knettergek ben in mijn bovenkamer en thuis hoor op de onverklaarbare klachten poli. Vinden dat ik mijn dosis moet verlagen ondanks dat deze niet hoog is. Hoe pak ik dit aan, ik had niet het idee dat ze ergens voor open stond en me niet serieus nam. Immers had haar voorganger ook al gezegd dat al deze klachten door psychische problemen kan komen. Ik ben ten slotte 5 weken zonder hartklachten geweest. Ik vroeg de internist io of hij nu te traag ging, dit was niet het geval en die hartklachten konden ook niet bij een trage schildklier horen.
Ik kan zo slecht in slaap komen, ik ben zo moe. Ik wil niet weer aan die betablokkers...
maart '14 FT4 29 TSH 0,01 tsh.rec.as. 3,3
juli '14 FT4 12 TSH 0,04
Nov '16 FT4 9,6 TSH 2,4 (spiraal)
juli '17 FT4 13,2 TSH 0,09
sept '17 FT4 14,9 TSH 0,02
okt '17 FT4 12,4 TSH 0,18 T3 5,0 tsh.rec.as 2,3
dec '17 FT4 10,7 TSH 2,3
Jan '18 FT4 9,1 TSH 4,6
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Sarcasassie en Graves

Bericht door Bella »

Hoi Saskia,

Laat je niet uit het veld slaan door zo’n - excusez-le-mot - onbenullige arts.
Natuurlijk is er wel iets aan de hand met je schildklier, verhoogde anti-TSH receptorstoffen verzin je toch niet...
En natuurlijk kunnen hartklachten passen bij een instabiele schildklier.

Het lijkt er inderdaad op dat je schildklier nu iets te veel geremd wordt door de Strumazol.
Overleg eens met de huisarts? Misschien kunnen jullie samen besluiten de dosis te halveren of voorlopig te staken?

Vraag in ieder geval steun voor de onzekerheid die dit gedoe met zich meebrengt.
Psychische klachten komen helaas vaak voor bij schildklierlijden.
Maar je krijgt echt niet zomaar last van je schildklier door psychische problemen.

Sterkte!
Bella
Laatst gewijzigd door Bella op 23 jan 2018, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Sarcasassie en Graves

Bericht door laura »

hoi Saskia,

Op die titratiepagina op facebook weet men meer over titratie dan de gemiddelde arts.
Ervaring van schildklierpatiënten is dat er veel meer klachten kunnen zijn, dan de doorsneearts denkt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie