scintigrafie bijschildklieren

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
yoke
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:30

Re: scintigrafie bijschildklieren

Bericht door yoke »

Vergat nog te vermelden dat de creatinine in het bloed nog te hoog was en de factor ivm klaringsformule nieren te laag, maar hier werd geen aandacht aan besteed

Ik neem wel elke dag extra vitamine D3 in en ook B12, naast nog andere vitaminen, magnesium, vitamine C enz. Want door maagoperatie neem ik niet zoveel meer op uit voeding

Yoke
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: scintigrafie bijschildklieren

Bericht door Eekhoorn »

yoke schreef:alhoewel ik het raar blijf vinden dat elk labo met andere referentiewaarden werkt.
Dat komt doordat niet elk lab dezelfde technieken gebruikt voor het uitvoeren van de bepalingen. De referentiewaarden zijn gekoppeld aan de gebruikte techniek. Ze worden door de leverancier van de analyse-apparatuur opgegeven. Het is inderdaad wel verwarrend.
yoke schreef:Vergat nog te vermelden dat de creatinine in het bloed nog te hoog was en de factor ivm klaringsformule nieren te laag, maar hier werd geen aandacht aan besteed
Mogelijk was de afwijking niet zodanig hoog dat er extra aandacht nodig was. Probeer wel voor elkaar te krijgen dat deze bepalingen de volgende keer worden gedaan. Kijk dan zelf of het beter of slechter is geworden. Creatinine: lager is beter. Klaring: hoger is beter.
Ik neem wel elke dag extra vitamine D3 in en ook B12, naast nog andere vitaminen, magnesium, vitamine C enz. Want door maagoperatie neem ik niet zoveel meer op uit voeding
Hou er rekening mee dat je maag mogelijk geen B12 meer kan opnemen. Dus slikken van extra B12 heeft dan geen zin: je kunt het immers niet meer opnemen. Aanvullen met injecties of smelltabletten (geen kauwtabletten) kan dan nodig zijn. Kijk op http://stichtingb12tekort.nl/ of meld je aan op het bijbehorende forum. Er zitten daar veel mensen met een B12-tekort door een GBP. Zorg in ieder geval dat je mogelijke problemen op dit gebied voor bent.
yoke
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:30

Re: scintigrafie bijschildklieren

Bericht door yoke »

Dag eekhoorn,

Het rare is, dat ik vroeger inderdaad inspuitingen nodig had, maar nu terug via orale weg de B12 opneem. Heb het al eens besproken met chirurg, want normaal kan ik geen B12 meer opnemen uit voeding.

Dus ik vermoed dat die GB weer een complicatie heeft, want heb al eens een blind loop in maag gehad.

Maar moet zoveel naar de dokters de laatste tijd, dat ik er vaak genoeg van heb. I

Vandaag enorm moe, weer vaak plassen en spierpijnen, pff, niet te doen gewoon. Hopelijk morgen weer iets beter

Yoke
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: scintigrafie bijschildklieren

Bericht door Eekhoorn »

yoke schreef:Het rare is, dat ik vroeger inderdaad inspuitingen nodig had, maar nu terug via orale weg de B12 opneem.
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Aan de bloedwaarden kun je het niet zien, lijkt me.
Vandaag enorm moe, weer vaak plassen en spierpijnen, pff, niet te doen gewoon. Hopelijk morgen weer iets beter
Sterkte :)
yoke
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:30

Re: scintigrafie bijschildklieren

Bericht door yoke »

Eekhoorn : wat bedoel je met "aan de bloedwaarden kan je het niet zien "

Ik kreeg om het half jaar een kuur van B12 spuiten en liet dan na enkele maanden bloed nemen om te zien hoe de waarde stond. Nu bleek de waarde op een gegeven moment niet zo drastisch meer te zakken

Sindsdien neem ik tabletten en heb zelfs eens te hoog gestaan.

Maar vind het al met al toch raar dat ik nu die tabletten opneem en voordien niet, want zou normaal gezien die intrinsic factor toch niet meer hebben

Yoke
Eekhoorn
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 okt 2013, 12:09

Re: scintigrafie bijschildklieren

Bericht door Eekhoorn »

yoke schreef:wat bedoel je met "aan de bloedwaarden kan je het niet zien "
B12 heeft de vervelende eigenschap dat je het 'succes' van de injecties niet aan de bloedwaarden kunt zien. Dus prikken na injecties is vrijwel zinloos en je kunt er weinig of geen conclusies uit trekken. Meer informatie hierover vind je hier: http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... injecties/.
Sindsdien neem ik tabletten en heb zelfs eens te hoog gestaan.
Te hoog staan kan niet met B12. Overdosering is onmogelijk. Zie http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap ... ongegrond/
Maar vind het al met al toch raar dat ik nu die tabletten opneem en voordien niet, want zou normaal gezien die intrinsic factor toch niet meer hebben
Inderdaad raar. Ik zou het niet vertrouwen en je even aanmelden hiermee op het B12-forum.
Plaats reactie