Multivitamine en ziek worden

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Wouterhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2018, 12:05

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Wouterhorst »

Magnesium slikte ik meestal in tijden van veel stress op mijn werk of extra spierspanningen en of kramp tijdens het zwemmen.

Ik ben nu ruim 1.5 jaar op de eutyrox in principe stabiel en ingesteld maar niet gelukkig en fit zoals ik was dus blijf ik zoeken Naar iets anders. iemand van schildklier stelde voor om eventueel te wisselen naar tirosint puur om te kijken of dit beter resultaat geeft.

Als je van heel energiek en sterk persoon naar moe en vutloos gaat met goede bloedwaarden zoek je toch naar iets.

Niemand die mij ooit iets vertelde over jodium slikken of sushi geen multivitamine of magnesium niks.
Geen arts die mij hierbij hielp dus blijf dat raar vinden.
Enkel prikken twee waarden controleren ja je zit binnen specs succes volgende.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door laura »

Heeft Kiek jouw setpoint al eens berekend?
Mogelijk dat dat meer inzicht geeft wat voor jou prettig is.

Ik vond de eerste jaren na de slokken en aan de euthyrox, extra jodium niet prettig.
Ik denk dat mijn schildklier nog wat kuren had.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Wouterhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2018, 12:05

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Wouterhorst »

Nee zeg maar hoe en wat ik moet aanleveren
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Kiek »

Hallo Wouter,

Misschien lukt het met een serie TSH/FT4's.
Heb je die?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Wouterhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2018, 12:05

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Wouterhorst »

01-12-2017 tsh 1.9 T4 20.8 slik 88
20-10-2017 TSH 1 T4 23.7 slik 88
10-07-2017 TSH 1.8 T4 18.5 slik 88
26-5-2017 TSH 0.24 T4 26 slik 100
28-4-2017 TSH 0.66 T4 22 slik 100
20-2-2017 TSH 0.14 T4 27 slik 100

Dit is de info sinds ik het zelf goed bijhoud
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Kiek »

Je lijkt chronisch overgedoseerd, Wouter.
Je set point, je streefwaarde, bevindt zich in de regio van een FT4 van 19.58 pmol/l met een TSH van 2.04 mU/l.

Als je je waarden 's ochtends vroeg nuchter laat prikken, zonder levothyroxine van die dag, dan ben je toch wel overgedoseerd.
Want je produceert deze waarden al op de vroege ochtend. Dan heb je na het slikken van je levothyroxine de hele dag en nacht nog eens extra hogere waarden van FT4.

Dat is hyperen. Niet lekker.
Dat geeft stress en je wordt er doodmoe van.

Als je je dosis iets omlaag bijstelt is dat veel beter voor je lijf en voor je hoofd.
En ook voor je omgeving.
Bijlagen
WouterHorstFebr2018.jpg
WouterHorstFebr2018.jpg (40.12 KiB) 1366 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Wouterhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2018, 12:05

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Wouterhorst »

Oke ik snap er nog niet veel van zit jij ook weleens aan de telefoon bij schildklier.? Mijn laatste waarden waren bijna hetgeen jij voorsteld.

Ik ben op eigen wensen al gezakt van 100 naar 88 wat en hoever zal ik verder zakken en.?

En waarom als je dit aan een arts vraagt Zegt hij je waarden vallen binnen de grenzen dus goed?

Wordt zo moe van artsen die niet echt meewerken.
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Kiek »

Nee, ik heb nog nooit aan de schildkliertelefoon gezeten, Wouter.

Op je curve staan je waarden.
Je TSH reageert op het niveau van je FT4. Altijd op dezelfde aangeboren wijze.
Dat laat je curve zien.
Onderzoekers berekenen je normale niveau. Dat is het set point. In die buurt voelt je lijf zich het beste.

Het zakken van je dosis is afhankelijk van de hoogte van je FT4.
Dus rustig aan met het zakken.

Eerst met 88 µg proberen, en na 6 weken weer TSH/FT4: 's ochtends vroeg, nuchter, zonder levothyroxine van die dag. Dit is erg belangrijk.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Wouterhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 feb 2018, 12:05

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Wouterhorst »

Oke maar ik zit nu dus half jaar op 88 zal weer eens bloedprikken en is het anders een idéé om te zaken naar 75 zodat ik gewoon eens kan kijken wat de bloedwaarden doen. Zal toch minimaal 8 weken moeten wachten voordat effect goed inzichtelijk is.
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Multivitamine en ziek worden

Bericht door Kiek »

Hallo Wouter,

Dus je laatste waarden zijn geproduceerd met 88 µg levothyroxine.
Dan is het een idee om te zakken naar 75 µg, en na 6 weken (of desnoods 8 weken) weer FT4/TSH te prikken.
's Ochtends vroeg, nuchter, zonder levothyroxine van die dag, in hetzelfde lab.
De levothyroxine slik je pas ná het prikken.

Je zou ook je dosis kunnen verminderen door om en om 75 µg en 88 µg te slikken.
Dat is wat voorzichtiger.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie