Lin D Nieuw met ziekte van Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Lin D Nieuw met ziekte van Graves

Bericht door laura »

Namens Lin D:

Enkele maanden geleden liep het bij ons thuis op alle vlakken mis ( hypotheek wat een probleem was en mijn man verloor zijn baan 😞dus dan weet je het wel een nare onzekere periode met heel veel stress😩
Nou ja dan denk je pfff ; wat voel ik me rot , opgefokt en slapeloze nachten ( zweten enz) dacht toen nog van ja kan ook niet anders als je veel aan je hoofd hebt toch ?

Daar bleef het niet bij helaas ; toen kwamen de hartkloppingen en constante trillingen in benen en handen ( moet er wel even bij zeggen dat ik sinds 6 jaar mogelijke ms heb ? Heb 1 wit vlekje in mijn hersenen te weinig voor de neuroloog om er daadwerkelijk de stempel op te zetten ( als er meer plekken in mijn hersenscan te zien is dan krijg ik mijn stempel ( nou laat dat extra plekje maar achterwege ( hou het liever bij de mogelijke( diagnose) dus wat die tintelingen betreft die heb ik al 6 jaar maar kan ik mee leven en plaatsen ( als ik me weer eens te veel heb ingespannen 😂.

Maar goed , ben toen toch maar eens na de huisarts geweest en ze zei ; nou als ik zo hoor ben je aan het hyperventileren maar voor zekerheid toch effe bloed prikken want zou je schildklier kunnen zijn ( wat ze niet verwacht maar toch ) ik gaf ook aan dat ik veel eet en met een bolle buik ging slapen en plat wakker word 😊wat ik normaal nooit heb die volle buik zit er normaal smorgens ook nog hahaha.

En 2 weken geleden belde ze me met bloeduitslag ( te snel werkende schildklier 😱) en ze had mijn gegevens doorgestuurd na zhuis voor de internist .
Daar ben ik vorige week donderdag geweest ( wel nog een x extra bloed moeten prikken voor wat meer waardes .
Eenmaal bij de internist ; ze zei dat ik de ziekte van Graves heb ? Dat was meteen duidelijk aan de hand door het aantal anti stoffen in mijn bloed , en een andere waarde wat normaal max 23/24 mag zijn is 44 ( weet niet welke maar dat zei ze ).

Nou daar zit je dan en weet je niet wat je moet zeggen ( ok dan ) voor hun mss normale gang van doen he voor mij klap in gezicht na wat Google.
Heb er een week over zitten tobben of ik me wel of niet moet laten helpen ( heb nu strumazol gekregen 30 Mg per dag ) en ze zei nu dit nemen en over 3 weken bloed prikken en terug ( dan mss een andere tablet erbij ?

Jeetje dacht ik pfff heb hier geen zin in mss gaat wel vanzelf over ??? Ma na veel op internet gelezen denk ik niet dat dat erin zit ( dus vandaag me aangemeld op dit forum en vanmiddag mijn eerste tablet maar genomen .

En ja een ding wat me tegenhield( wat mss erg flauw is ) is de eventuele gewichts toename ? Daar zie ik zo tegenop ( ben 1,58 en dus niet groot ( al heel mijn leven werk in aan mijn lichaam om het zo goed in vorm te houden ) ben nu 36 volgende maand 37.

Heb een dochter van 13 en destijds 30 kg aangekomen tijdens zwangerschap ( nou dat heeft voeten in de aarde gehad om weer terug op gewicht te komen ).

Mijn vraag is nu eigenlijk hoe gaat het verder ? Wat kan ik verwachten allemaal , zag ook iets van haaruitval ? En heb al bijna geen haar , dus ja heb er hele week over zitten denken en toch vandaag maar knoop doorgehakt om me eraan over te geven en te doen wat de dokter zegt .
Sorry voor het lange bericht iig

Mvg Lin
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Lin D Nieuw met ziekte van Graves

Bericht door laura »

hallo Lin D,

Misschien helpt deze informatie je op weg: https://schildkliertje.blogspot.nl/p/woordenlijst.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie