Elly opnieuw hyperthyreoïdie (graves)

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Elly2510
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2018, 09:18

Elly opnieuw hyperthyreoïdie (graves)

Bericht door Elly2510 »

Hallo,

Ik ben Elly, 41 jaar en sinds anderhalf jaar ben ik gediagnostiseerd met Graves, net als mijn moeder, oma en oom.

In januari 2017 met een hoop vage klachten (jeuk, zere ogen, moe, trillende handen, honger, prikkelbaar, labiel etc) naar de huisarts gegaan en gezien de voorgeschiedenis van mijn moeder gevraagd ns te prikken op mijn schildklierfuncties.

Die zelfde dag om half 5 belde hij me al. Tsh <0,01 en t4 54. Een dag later zat ik bij de internist en kreeg ik stumazol. Een paar weken later kwam daar levothyroxine bij. In maart waren mijn waardes weer redelijk normaal. En kon ik weer redelijk functioneren, al bleef de moeheid en prikkelbaarheid. Ook ben ik n kilo of 15 - 20 aangekomen.

Maart 2018 ben ik gestopt met de medicijnen, op aanraden van de internist, met waardes tsh 2.4 en t4 17, om te kijken wat mijn schildklier zelf weer zou gaan doen.

Gisteren heb ik gebeld naar de poli, omdat ik de trap niet op kon en hartkloppingen kreeg. Ik had 3 april al bloed laten prikken voor de belafspraak as maandag om te evalueren.

Nou mijn schildklier doet t weer hoor. Een maand na stoppen met mijn medicijnen is de tsh weer < 0.01 en mijn t4 is 40. Een plaatsvervangend internist gesproken en weer gestart met strumazol.

Ik voel me niet ziek, maar ben zo moe.

Maandag heb ik een belafspraak met mijn eigen internist. Jullie als ervarinsdeskundigen kunnen ms eens meedenken, wat nu?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door laura »

hallo Elly,

Ik verplaats je onderwerp naar het subforum: viewforum.php?f=9

Wat betreft behandeling.
Er zijn verschillende opties:

1. Behandeling met alleen strumazol, je noemt dat titratie.
2. Radioactief jodium.
3. Operatie.

Op diverse schildklierfora zijn meer mensen die kiezen voor titratie.
Je krijgt op die manier veel minder medicijn binnen en je schildklier wordt alleen geremd.

Op mijn blog kun je er met deze link een idee van krijgen: https://schildkliertje.blogspot.nl/sear ... ietherapie
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Elly2510
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2018, 09:18

Re: Voorstellen

Bericht door Elly2510 »

Dank je wel. Wist niet waar ik mijn bericht t beste kon neerzetten.
Plaats reactie