klachten hyperthyreoidie

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Antoinette
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2018, 10:55

klachten hyperthyreoidie

Bericht door Antoinette »

na veel klachten zoals :vermoeidheid, jeuk over het hele lichaam, ontzettend warm hebben, sterk verhoogde hartslag(110 pm ipv 62) spierpijn naar de dokter gegaan en een bloedtest laten doen. uitslag was een te snel werkende schildklier. waardes: tsh niet meer meetbaar en de t4 was 59.

in 2012 ook een te snelle schildklier gehad en hiervoor strumazol gekregen. Echter na een paar maanden helemaal onder de uitslag, keel zwol op. acuut moeten stoppen met medicatie. Hierna ptu tabletten gekregen. na een aantal weken koorts maar huisarts wilde geen bloedprikken. na een aantal dagen aangedrongen en hieruit bleek dat ik per direct me moest melden in het ziekenhuis. ik had bijna geen witte bloedcellen meer. De internist gaf aan dat er geen medicatie meer was dus als de schildklier het niet goed zou gaan doen zou een operatie noodzakelijk zijn. Tot afgelopen mei heeft de schildklier het gelukkig goed gedaan.

nu de waardes niet goed waren heb ik gekozen voor de capsule.op 7 juli heb ik de capsule gekregen. Nu 7 weken later voel ik me nog steeds niet lekker. Ik kan maar een klein stuk met de hond wandelen terwijl ik in dec nog 30 km kon wandelen. vooral de vermoeidheid is enorm. tevens 5 kg bijgekomen in gewicht terwijl ik hier bewust op gelet heb. Donderdag terug naar de internist dus ben benieuwd!

mijn dochter is nu 18 jaar maar bij haar is de werking van de schildklier geheel weggevallen toen ze 4 jaar was. sindsdien slikt zij euthyrox.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: klachten hyperthyreoidie

Bericht door laura »

Welkom Antoinette,

Dat kan best dat je je nu niet lekker voelt.
Het kan zijn dat je schildklier tijdelijk te weinig hormoon maakt.
Het kan ook zijn dat hij er echt mee ophoudt.

Ik heb zelf 2x een behandeling met radioactief jodium gehad.
Uiteindelijk is mijn schildklier ermee gestopt.

Fijn dat je donderdag naar je arts kunt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie