Even voorstellen door Tamara

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
T’maar
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:01

Even voorstellen door Tamara

Bericht door T’maar »

Hallo allemaal, ik ben Tamara, 44 jaar en heb na aanhoudende en steeds erger wordende klachten een bloedonderzoek gehad.
Nu is hieruit gekomen dat mijn schildklier te snel werkt en zeer waarschijnlijk de ziekte van Graves aan de orde is. (De huisarts meldde dit naar aanleiding van mijn antistoffen?)
Mijn TSH is 0.08
FT4 is 68
Omdat ik pas half januari bij de internist terecht kan heeft de huisarts me in overleg met de internist alvast medicatie voorgeschreven.
Ik krijg nu dagelijks 30 Mg Strumazol en 50 Mg metoprolol vanwege verhoogde hartslag en hartkloppingen. Ben daarmee vandaag begonnen. Over twee en over zes weken moet ik weer bloed laten prikken.
Ik dacht heel lang dat ik me aanstelde en negeerde de klachten, maar ik lijk me steed beroerder te gaan voelen. Is dit ook herkenbaar, dat je je steeds slechter gaat voelen? Hopelijk gaan de medicijnen me wat beter laten voelen, maar ik had begrepen dat dat nog wel een tijdje kan duren.
Fijn om hier lotgenoten te treffen... de buitenwereld dit uitleggen is nog een ander ding, het wordt nogal makkelijk weggewuifd merk ik.
Groetjes Tamara
Laatst gewijzigd door T’maar op 15 dec 2018, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door laura »

Welkom Tamara,

Van te veel schildklierhormoon kun je je heel beroerd voelen.
Maar ook kan de laatste tijd je schildklier steeds productiever zijn geweest en dat merk je zeker.

Ik hoop dat strumazol snel aanslaat en je je snel iets opknapt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen door Tamara

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie