Saskia stelt zich voor

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Saskiakoole
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2019, 12:47

Saskia stelt zich voor

Bericht door Saskiakoole »

Hallo allemaal

Ik ben Saskia en ben 49 jaar oud.
Ongeveer 6 weken geleden is bij mij Graves geconstateerd. Had al een tijd last van klachten zoals opgejaagd gevoel, trillerig, constant honger, opvliegend kortom zal niet lekker in mijn vel.
Toen ik van een vakantie terugkwam kreeg ik last van het overslaan van mijn hart en nachtelijk zweten. Dacht eerst dat mijn klachten voortkwamen uit stress, maar toen mijn hart over begin te slaan na mijn vakantie ben ik naar de huisarts gegaan. Had een te hoge bloeddruk en te hoge hartslag. Mijn dokter twijfelde geen moment en liet meteen bloedprikken voor de schildklier.
Ook in zijn achterhoofd dat mijn moeder al jaren een te snelle schildklier heeft.
Ik kreeg meteen een betablocker voor de bloedruk en hartslag. Uit de bloeduitslag kwam de 1e keer dat mijn schildklierwaarden net boven de marge was voor een te snelle schilklier. Hij wilde over 10 dagen weer prikken om te kijken of het mogelijk een virus was.
Helaas waren de waardes nog hoger geworden en ik werd doorgestuurd naar de internist. Daar bleek na onderzoek de ziekte van Graves uit te komen. Ben toen gestart met 30 gr strumazol en de betablokker moest ik blijven gebruiken. Na drie weken voelde ik me wel beter. Hart overslaan was met gebruik betablokker verdwenen
De gejaagdheid nam af en het trillen ook. Nu is het zo dat het hart overslaan en gejaagdheid weer terug zijn.
Ben afgekopen week even naar de huisarts gegaan omdat ik ook een flinke buikgriep had. Volgens de huisarts hoorde die klachten zoals de gejaagdheid en hart overslaan bij veranderd werken van de schildklier door de medicatie. Bloeddruk en hartslag waren goed. Het wordt er allemaal niet beter op.
Voel me met de dag meer gespannen en ben ook constant moe.
Moet van de week weer bloedprikken en terug bij de internist.
Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag. Ben toch bang dat de waardes nog hoger zijn geworden. Mischien iemand die dit herkend?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Saskia stelt zich voor

Bericht door laura »

Welkom Saskia,

Vervelend, de ziekte van Graves.
Vervelend dat je klachten terugkomen.
Zou het die buikgriep kunnen zijn waardoor minder strumazol is opgenomen?

Ik ben benieuwd wat je nieuwe waarden zullen zeggen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Billy
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 mar 2017, 15:40

Re: Saskia stelt zich voor

Bericht door Billy »

Hallo Saskia,

Welkom!

Je schrijft dat je weer last van hartkloppingen en een gevoel van gejaagdheid hebt. Snap dat je er erg van schrikt. Goed dat je het hier deelt! Kan het zijn dat het ditmaal misschien (ook) overgangsklachten zijn?

Sterkte!

Hilde
Saskiakoole
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2019, 12:47

Re: Saskia stelt zich voor

Bericht door Saskiakoole »

Inmiddels de uitslag gehad van de bloedwaarden
Mijn ft4 was nu 9,4 en Tsh 0,509.
De strumazol had zijn werk gedaan. Heb echter nog steeds die klachten van gejaagdheid , snelle hartslag en niet lekker in mijn vel zitten.

Volgends de internist passen die klachten niet bij de waardes en moet ik voor deze klachten naar mijn huisarts
Ben nu twee weken eutyrox 75 Mg aan het slikken

inmiddels ook bij de huisarts geweest omdat de klachten aanhouden. Volgens hem is het ook stress wat bij mij meespeelt. Huisarts heeft nog een algemeen bloedbeeld laten prikken en hartfilmpje laten maken wat allemaal goed was. Ook nog de schildklier laten prikken . De ft4 was nu 16.

Weer even contact met de internist of deze waarde normaal is na anderhalve week eutyrox. Volgens internist is deze waarde normaal.

Het feit blijft dat ik me niet lekker blijf voelen , onrust gespannen enz. Ik word ook niet wijzer van de internist . Ik vraag me af of al mijn klachten passen bij de ziekte van Graves en het instellen van de schildklier. Ook denk ik zelf dat er een gedeelte ook wordt veroorzaakt door stress en onzekerheid mezelf kennende .
Ben benieuwd naar andere verhalen.
Plaats reactie