Schildklierafwijking en vliegen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jeanette59 »

Vandaag voor de eerste keer bij de internist geweest. De internist vermoedt de ziekte van graves.
We starten gelijk met strumazol en voor de overbruggingsperiode propranolol. Behalve allerlei andere klachten heb ik het meeste last van kortademigheid en druk op de keel. Omdat ik over 2 weken op vakantie ga naar Aruba (met toestemming van de internist) zou ik van jullie willen weten of je ervaring hebt met propranolol. Hoe snel worden de klachten minder? Heb ik wat aan mijn vakantie?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door laura »

hallo Jeanette,

Tja, ik weet niet hoe je je nu voelt.

Jaren terug, net na mijn diagnose, gingen wij ook met vakantie.
Ik heb echt wel wat aan die vakantie gehad.
Maar het was ook geen ondernemende vakantie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jeanette59 »

Ik heb nu nog wel veel klachten. Dat ik moe ben kan ik wel handelen, alleen die erge kortademigheid bij alles wat je doet, druk op de keel en vocht vasthouden (waarschijnlijk ook door niet bewegen) zou ik wel graag verminderd zien. Ik heb nu propranolol 3 x 2 tabletten van 10 mg per dag. Het wordt bij mij ook geen ondernemende vakantie. Lekker relaxen en bijpraten met mijn dochter die daar woont.
Ik zou graag willen weten hoe snel de ergste klachten afzakken. (mijn waardes zijn TSH minder dan 0,01 en T4 48,9).
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jeanette59 »

Kan niemand mij vertellen wanneer de medicijnen (strumazol en propranolol) aan zouden moeten slaan?
Ik merk er tot nu toe nog niet van en ben vooral heel erg kortademig en druk op de keel.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jenny »

Bij mij duurde het een aantal weken voordat ik merkte dat de schildklier afgeremd was. Ik was helemaal geworden en de gang in het ziekenhuis waar ik werkte leek tweemaal zo lang. Zp traag en moe was ik.
Ik heb gewoon doorgewerkt, maar zou dat nooit weer doen. Blijf jij lang weg? En is het mogelijk om op je vakantieadres een keer bloed te prikken? Je zou je arts kunnen vragen alvast Thyrax voor te schrijven, ik neem tenminste aan dat jij de combinatietherapie gaat volgen? Zorg in elk geval dat je een medische brief bij je hebt, voor het geval jou wat overkomt.

Misschien helpt het als je mijn verhaal leest: www.duifjathome.nl/graves
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jeanette59 »

Hallo Jenny, dank voor je antwoord.
Ik blijf 16 dagen weg. Ik ben wel een eind weg namelijk Aruba. Mijn dochter woont daar dus het is wel relaxed.
Bloed prikken weet ik niet of ik dat daar kan. Maar hier moet ik ook pas eind februari weer komen en tot die tijd alleen strumazol slikken. (en tot ik me beter ga voelen propranolol).
Ik heb wel met de interist overlegd of ik op vakantie kon gaan en volgens haar zou ik me met twee weken wel beter moeten voelen....
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jenny »

Je gaat dus volgende week al weg. Merk je al verbetering op de Strumazol en Propranolol?
Misschien kun je voordien nog een keer bloedprikken? Hoewel dat niet echt inzicht geeft, kun je dan misschien zien hoe hard je richting hypo gaat. Vraag dan alvast dat recept Thyrax om die tabletten mee te nemen. Of is het mogelijk je vakantie uit te stellen?

Moeilijke situatie, lijkt me.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jeanette59 »

Hallo Jenny,
Bedankt voor je reactie. Hoewel ik er erg veel zin in had om naar mijn dochter te gaan word ik nu wel erg onzeker door de suggesties. Is het wel verstandig. Wat kan er mis gaan? Ik merk nu nog geen reactie op de strumazol en propranolol. Is dat ook wel normaal?
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jeanette59 »

Oh en Jenny, ik zou je verhaal graag willen lezen maar van de graves story kan ik alleen de bovenste regels zien. de rest blijft verborgen achter de andere site...
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Schildklierafwijking en vliegen

Bericht door Jenny »

Vreemd,

Misschien moet het volgende adres gewoon kopiëren in je eigen adresbalk plakken?

http://duijfathome.nl/graves
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie