op reis een week na eerste medicatie

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Jumie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2019, 16:02

op reis een week na eerste medicatie

Bericht door Jumie »

Beste Mensen,

Ik ben helemaal nieuw in het hele schildklier gebeuren. Maar heb echt advies nodig. Even korte uitleg: Voelde me opeens trillerig en knallende hoofdpijn. Bloedonderzoek wees hoge waardes aan, dus overactieve schildklier. Mijn zussen beiden graves. Ik ben 7 mnd gekleden bevallen dus het kan ook nog een schildklier ontsteking zijn die vanzelf weggaat. Eind deze week krijg ik te horen of er antistoffen zijn gevonden. Groot dilemma want aankomende vrijdag reis voor 10 dagen naar nepal voor vrijwilligerswerk. ik heb wel alvast strumazol en betablokkers gekregen voor het geval het wel graves is. Maar wat zou ik nu doen wel of niet 10 dagen naar nepal. Als ik zou vertrekken ben ik net 1 week aan de medicijnen. de arts raad het af maar ik weet dat ze zich altijd moeten indekken. dus ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Ik voel me niet superslecht vooral moe alleen omdat ik super slecht slaap. Ik denk vooral het enige probleem zou zijn dat ik me wat minder voel en niet echt zal genieten van de reis. Wat zouden jullie doen. en wat zijn volgens jullie de risico's. En voel je na een week medicijnen al beter?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: op reis een week na eerste medicatie

Bericht door laura »

hallo Jumie,

Wat vervelend voor je dat je waarschijnlijk net als je zussen aan de Graves gaat.
Tja, wat is wijsheid?

Hoe uniek de ervaring ook zal zijn om naar Nepal te gaan, ik zou het niet doen.
Na een week strumazol voel je je niet beter.
En al is de kans heel klein, strumazol kan een nare bijwerking geven: agranulocytose.

Toen ik net de diagnose kreeg zou ik met man en kinderen met vakantie gaan.
We gingen naar Denemarken.
Het ging met goedkeuring van de internist.
Dat was omdat het Denemarken was met een zeeklimaat en goede gezondheidszorg.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jumie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2019, 16:02

Re: op reis een week na eerste medicatie

Bericht door Jumie »

dank voor je reactie. Ik twijfel zo erg. luchtvochtigheid in Nepal is ook wel vrij hoog en de gezondheidszorg iets anders. Ondanks dat de organisatie waarmee ik ga wel noodplan heeft etc en ook prive klinieken als er iets ergs zou gebeuren. Hoe snel na starten van medicatie ben jij op reis gegaan? en als het uiteindelijk toch een ontsteking is dan zou ik misschien wel kunnen gaan omdat je daar vrij weinig aan kan doen toch?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: op reis een week na eerste medicatie

Bericht door laura »

Voor zover ik me kan herinneren was de vakantie binnen een week na de diagnose.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: op reis een week na eerste medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Hier na instellen naar Marokko geweest daar zo ziek geworden dat ik met het ambulancevliegtuig terug naar huis kon. Sliep niet meer, had last van de hitte en begon te hallucineren. Dat is iets wat je zeker niet wil.

Het is een hele, traumatische ervaring geweest.
Dus ik zou het niet doen.
Plaats reactie