Jeukende handen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
ElineVT
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2020, 09:32

Jeukende handen

Bericht door ElineVT »

Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heet Eline en ben 43 jaar oud. Drie weken geleden heb ik de diagnose Graves gekregen en gelijk daarna ben ik begonnen met Strumazol. Inmiddels is mijn FT4 al flink gedaald, maar sinds gisteren heb ik vreselijke jeuk aan mijn handpalmen en bovenkant voeten. Nu zag ik dat het een bijwerking van Strumazol kan zijn, maar ik slik het al drie weken. Is het niet logischer dat het jeuken direct begint als je allergisch zou zijn? Heeft iemand van jullie dit ook gehad? En hebben jullie tips tegen de jeuk. Heb mijn internist wel al gebeld, maar verwacht morgen reactie.
ElineVT
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2020, 09:32

Re: Jeukende handen

Bericht door ElineVT »

Ik heb mijn arts zojuist gesproken en zij geeft aan dat dit wel vaker voorkomt. Het gaat vaak na 1 tot 2 weken weer weg.
Om de jeuk draaglijker te maken mag ik dagelijks een ceterizine tablet nemen (hooikoortsmedicijn). Hoop dat het helpt.
Verder verlicht smeren met lannette creme met 10% vaseline ook wel, maar niet heel lang.
Plaats reactie