Struma

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Struma

Bericht door Kiek »

..af en toe maagzuurremmers en magnesiumhydroxide..
..strumazol en Metoprolol...

Maar ik zal m’n best doen voor minder 🤭.
Hola, niet minder, wel voldoende.
Maagzuurremmers en magnesiumhydroxide kunnen de opname van levothyroxine verstoren als het gelijktijdig ingenomen wordt. Dat lees ik in schildklierinfo.
Maar je gebruikt geen levothyroxine...
Integendeel. Je slikt Strumazol, een remmer.

Je waarden volgen een aparte route.
Ik heb zo'n beloop van waarden niet eerder gezien.

En nu hopen dat je waarden zich snel herstellen!

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
drakendochter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2020, 22:53

Re: Struma

Bericht door drakendochter »

Dank je wel voor het meedenken Kiek.
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Struma

Bericht door Pomtips »

Zomaar een tip: Ik zou je psylliumvezels ter overweging aan willen raden als alternatief voor magnesiumhydroxide (als het alleen om de stoelgang gaat). En dan de variant van de natuurwinkel zonder toevoegingen en dat je zelf kunt doseren met een theelepel (dus geen pil)
Dit heeft geen invloed op je FT4.
Niet teveel van nemen (ik neem een halve theelepel per dag) en veel water bij drinken.
Stimuleert je darmen op een meer natuurlijke manier en werkt goed bij diarree EN verstopping.
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
drakendochter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2020, 22:53

Re: Struma

Bericht door drakendochter »

Dank je wel pomtips 🙏🏻
Ik ga op zoek. Sorry voor de late reactie, ik was een tijdje niet langs geweest.
Plaats reactie