PTU En zwangerschap

Als je schildklier te veel hormoon maakt met aandacht voor klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Wendyy87

PTU En zwangerschap

Bericht door Wendyy87 »

Goedenavond!

Ik ben nieuw op het forum. Ik lees graag mee over de ziekte van Graves en zwangerschap. Vanaf december ben ik erachter gekomen dat ik de ziekte van Graves heb. Meteen ben ik begonnen met Propranolol en Strumazol. Propranolol heb ik ongeveer één maand geslikt. Strumazol ben ik begonnen met 1x 30, dit is verlaagd naar 1x 10. Mijn internist heeft gezegd dat we stoppen met Strumazol en ik mag nu verder met PTU omdat ik graag zsm voor baby wil gaan. Ik maak me veel zorgen omdat er wel een risico is op een afwijking. Ik ga nu verder met PTU 2x 25 per dag. Hebben jullie hier ervaring mee? Mag je hiermee stoppen zodra je zwanger bent?
Ik lees graag jullie reacties!

Goed weekend!
laura
Contacteer:

Re: PTU En zwangerschap

Bericht door laura »

hallo Wendy,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Tijdens een zwangerschap krijg je een zo laag mogelijke dosis strumazol of PTU.
Dat is het best voor de baby.
De kans op een afwijking is bij zo'n lage dosis heel klein.

Straks mag je ook borstvoeding geven met zo'n lage dosis.
Of je mag stoppen met zo'n schildklierremmer?
Dat hangt helemaal af van wat je schildklier doet.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Wendyy87

Re: PTU En zwangerschap

Bericht door Wendyy87 »

Hi Laura,

Dank voor je bericht. Ik ben niet zwanger, maar mijn vriend en ik willen het binnenkort proberen. Heb jij ervaring met PTU?

Groet,
Wendy
Plaats reactie