Operatieve schildklierverwijdering

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Operatieve schildklierverwijdering

Bericht door rosan »

Hi! Mijn graves is inmiddels voor de derde keer terug.
Ik denk aan operatieve schildklierverwijdering ipv radioactief jodium ivm een kind van 3 thuis en een zwangerschapswens.
Zijn er hier mensen met totale schildklierverwijdering? Kregen jullie een flare up vlak na de operatie doordat schildklier alles losliet?
Nabloedingen? Benieuwd!
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Operatieve schildklierverwijdering

Bericht door rosan »

Iemand die zijn of haar ervaring kan/wil delen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Operatieve schildklierverwijdering

Bericht door laura »

hoi Rosan,

Wat jammer dat niemand reageert.
Een operatieve verwijdering van de schildklier is wel de aanbeveling in de internistenrichtlijn.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Operatieve schildklierverwijdering

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Rosan,

Vanwege Schildklier kanker heb ik een totale Schildklier verwijdering gehad. Mij is geadviseerd om deze operatie te laten uitvoeren door een arts met veel ervaring hierin o.a. Prof. Vriends UMC Utrecht.

Het instellen op het Schildklier medicijn heeft wel wat voeten in de aarde gehad, Thyrax kon ik niet verdragen (allergie op de blauwe kleurstof) ik gebruik Euthyrox .

De operatie, daarvan heb ik geen problemen ondervonden wel moet je je laten controleren op Calcium waarden in je bloed bij mij zijn 2 bijschildklieren verwijderd.

Het is nu 8 jaar geleden en het gaat redelijk goed, natuurlijk zijn wel wat problemen maar ik kan goed functioneren .

Mvg.
Marjoleta
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Operatieve schildklierverwijdering

Bericht door rosan »

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord Marjoletta, heel fijn. Mooi dat het inmiddels redelijk goed met je gaat.
Het helpt mij altijd wel de ervaringen te horen!
Plaats reactie