Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Steffy
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2014, 21:43

Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Bericht door Steffy »

Hallo!
Na een poosje meegelezen te hebben hier dan nu mijn verhaal en wat vraagjes..

Sinds november 2013 heb ik te kampen met Graves. Het leek allemaal mooi, een jaartje medicijnen slikken en dan is 60% vd patienten ervan af. Die strijd ga ik aan dacht ik vol goede moed.
Begonnen met strumazol en in januari gestart met Thyrax helaas zat ik al in een flinke hypo het duurde dus even voor ik me echt goed voelde. Toen ik me wat beter voelde kreeg ik plots last van misselijkheid de hele dag door en blauwe plekken op mn benen! Toch maar naar de endo gegaan. Bloedgeprikt op vanalles maar er was niks mis de schildklier deed het best aardig ik kon wat ophogen met thyrax. Dus opgehoogd met thyrax en jawel na een maandje voelde ik me beter en voelde me weer een klein beetje de oude. Dit heeft precies 4 weken geduurd en ineens voelde ik me weer super moe lusteloos en depri. En ik ging naar de opticien omdat ik zo slecht zag door mn bril blijkt dus dat door Graves je oogsterkte kan veranderen en zolang je niet goed ingesteld bent kan dit dus blijven veranderen... Nu weer bloedgeprikt omdat ik me echt rot voelde (morgen de uitslag)
Wie herkent die 'psychische' klachten? En wat is het beste je neerleggen bij die vermoeidheid of toch doorgaan? En moet je deze ziekte nu gewoon accepteren en denken over een jaar is het allemaal achter de rug? Of valt er tegen te vechten en hoe?? want op dit moment zie ik echt even niet hoe ik het aan moet pakken.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Bericht door laura »

hallo Steffi,

Welkom op het forum.

En ja, psychische klachten komen vaak voor bij Graves.
Moeheid is een bekende. Lusteloosheid komt vaak voor, net als depri gevoelens.

Het zou kunnen dat je dosis thyrax iets beter mag zijn.
Dat kun je zien aan de uitslagen van het bloedonderzoek: tsh en fT4.

Misschien heb je hier iets aan: http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... akken.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Bericht door Jenny »

Ja hoor, alles wordt versterkt door Graves, ook je spyché.

Lees mijn verhaal maar eens op: www.duijfathome.nl/graves
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Steffy
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2014, 21:43

Re: Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Bericht door Steffy »

Dank jullie wel! 'Blij' te lezen dat ik niet de enigste ben!

Mn schildklier ging nu weer te snel bleek uit het bloedprikken..
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Bericht door Nathalie46 »

Hoi,
Ja hoor je kan allerlei psychische klachten krijgen hoort er gewoon bij je lijf maakt overuren en daardoor ook je psyche. Je moet je ogen wel in de gaten houden want je kan ook de oogziekte van Graves krijgen waar allerlei klachten bij horen. Ik heb 16 maanden de medicijnen geslikt en ben sinds 1 dec gestopt en daarna is het een spannende tijd wat ook wel weer psychisch wat met je doet.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Cindy
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2014, 11:21

Re: Nieuw op dit forum Graves en psychische klachten

Bericht door Cindy »

Hoe gaat het nu met je Steffy?
Plaats reactie