Voel me nog steeds een oude vrouw

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door Jeanette59 »

Hallo allemaal. Na twee jaar met allerlei klachten te hebben gelopen is in januari 2014 eindelijk geconstateerd dat mijn schildklier te snel werkt. Na zes weken alleen strumazol krabbelde ik eindelijk weer overeind. Na zes weken werd thyrax toegevoegd en ook dat bleef redelijk gaan. Tot ik een maandje geleden merkte dat ik weer klachten kreeg. Extreem moe, kortademig, ongeconcentreerd... Na bloedprikken bleken mijn waardes te laag. De thyrax werd verhoogd naar 0,75. Maar ipv thyrax heb ik nu euthyrox gekregen. De klachten verergeren met de week!! Kan dit komen door een andere werking? En wanneer zou je je eindelijk weer eens fit genoeg moeten voelen om wat te sporten b.v.? Ik kom ook alleen maar aan (inmiddels 10 kg) en dat doet je lijf ook geen goed...
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door laura »

hoi Jeannette,

Misschien is je dosis euthyrox nog steeds te laag.
Ik denk niet dat in deze situatie thyrax of euthyrox zo heel veel verschil maken.

Met sporten zou ik voorzichtig zijn.
Misschien wel lekker wandelen of fietsen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door Jeanette59 »

Hallo Suze,

Bedankt voor je reactie.
In overleg met de internist toch weer overgestapt op thyrax. Maar waarschijnlijk moet de thyrax straks verder opgehoogd worden. Nu nog niet omdat het herstel wel ingezet is de afgelopen twee weken.
Maar ik lees allerlei verhalen dat mensen zich toch wel weer de oude voelen als ze goed ingesteld zijn. Maar hoe lang duurt dat dan?? En ik lees weinig over de klachten die ik heb... druk op de keel...kortademig en zoooo moe. Bah!
Iemand nog tips??
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door laura »

hoi Jeannette,

Die mensen die goed ingesteld zijn en zih weer de oude voelen, dat zal eerder gelden voor mensen die geen strumazol slikken.
De kans is aanwezig dat jouw schildklier na deze behandeling uiteindelijk te weinig hormoon maakt.
Dan krijg je alleen thyrax en dat is makkelijk in te stellen dan wanneer je ook een remmer (= strumazol) slikt.

Ik herken je klachten wel uit die behandelperiode. En zeker die moeheid.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door Jeanette59 »

Het benauwde gevoel is het ergst. Voordat geconstateerd werd dat ik een te snelle schildklier had was dit ook zo. Toen allerlei long en hartonderzoeken gehad maar dat was allemaal goed.
De waardes waren toen veel te hoog. Nu te laag maar kan het zijn dat ik dan bijna dezelfde klachten krijg??
De internist zegt dat ik mag proberen een tabletje thyrax er bij te nemen maar ben wel erg bang dat ik dan weer de andere kant op schiet.
Maar ja, zo is ook niks... ik weet het even niet meer...
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door Nathalie46 »

Misschien is je schildklier wat vergroot of ontstoken en drukt hij op je luchtpijp daar kan je het dan benauwd van krijgen. De klachten van een te snelle of te lamgzame schildklier lijken vaak wel op elkaar waardoor je vaak niet weet waar je aan toe bent. Ik heb me de 16 maanden dat ik die medicijn kuur hebt gedaan altijd wel slecht gevoeld. Het zijn wel vervelende medicijnen met bijwerkingen. Ik ben nu sinds dec gestopt en mijn waardes zijn goed maar dat benauwde gevoel heb ik nog steeds wel. Probeer niet teveel van jezelf te willen en neem de tijd en stel jezelf erop in dat het even gaat duren.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Jeanette59
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jan 2014, 17:20

Re: Voel me nog steeds een oude vrouw

Bericht door Jeanette59 »

Pff. We zijn weer een aantal maanden verder maar nog steeds is het niks. Even heb ik me beter gevoeld (dat was aan het begin van de behandeling met Thyrax. Nu is het nog steeds moe, erg opgeblazen maag (gevoel of ik op knappen sta steeds als ik wat eet). Vooral na het eten redelijk benauwd (alsof er een soort band om de keel ligt). In totaal ben ik nu al 14 kilo aangekomen zonder dat ik meer eet (eerder minder). Die extra kilo's voelen niet fijn.
Wordt er zo moe van! Bah! De waardes zijn nu 17 en 8. Vooral die 8 wil niet naar beneden. Slik nu 150 Thyrax...
Wat kan ik nog doen?
Plaats reactie