Opnieuw Graves, en nu?

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Peekaatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 okt 2013, 06:18

Opnieuw Graves, en nu?

Bericht door Peekaatje »

Hoi.
Bij mij is de Graves dus na 3 maanden gestopt te zijn geweest met de medicijnen weer terug.
Mijn internist stelde direct de slok voor. Daar was ik bang voor en heb mijn ogen (weer) laten onderzoeken door een gravesoogarts. Deze verbood mij pertinent de slok! Ik had weer lichte klachten. Zoals tranen, gevoel van zand.
Nu ga ik later deze week weer beginnen met Strumazol en thyrax. Maar ik snap dus iets niet.
Ik slik sinds een week of 5 1 strumazolletje van 10 Mg.
Nu wil mijn internist dat ik meteen begin met 1 Strumazol van 30 en meteen de hoeveelheid thyrax neem als die ik had toen ik voor t eerst Graves had.
Ik heb gevraagd of het niet nodig is om eerst eens een keer bloed te laten prikken om te kijken hoe het met de schildklier gesteld is? Maar dat was niet nodig zei hij. Hij verwacht en denkt dat mijn schildklier na die 5 weken 1 strumazolletje van 10mg zo goed als niks meer doet? Dat DENKT hij?
Bloed prikken hoeft pas na 6 weken slikken volgens hem?

Is het niet zo dat je eerst moet weten hoe je waardes zijn, voordat je kunt beginnen met je medicijnen? Als je je waardes niet weet, weet je toch ook niet hoeveel hormoon je nodig hebt?
Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Opnieuw Graves, en nu?

Bericht door Nathalie46 »

Hoi,
Wat een lastige keuze is dit, ik zit er ook wel eens over na te denken. Als het bij zou terugkomen wil ik ook geen slok ik heb 1 graves oog maar de klachten zijn nog erger en dan de slok, nee. Ze zeggen wel eens je kan een lichte slok doen en dan je ogen beschermen met prednison schijnt wel te kunnen helpen, maar wat dan? Nog een keer medicijnen zou ik ook niet echt willen is de kans zo groot dat het blijft terugkomen wordt ook niet aangeraden strumazol te blijven slikken. Operatie is wel erg drastig maar ja dan ben je wel van het hyperen af. Het is zo kiezen uit alleen maar dingen waar je niet blij van wordt.

Ik zou weer eerst 6 weken strumazol slikken en dan prikken om te kijken of ie echt wel is stil gelegd, je hebt het niet voor niks snel teruggekregen dus die schildklier is hardnekkig. Meestal slik je 6 weken 30 mg en nu heb je 5 weken 10 mg geslikt dus zou ik eerst willen weten of mijn FT4 wel weer onder de 10 ligt en de tsh weer meetbaar is voordat je homoon gaat slikken als die waarde weer onder de 10 ligt kan je volgens mij wel weer dezelfde hoeveelheid hormoon nemen als de vorige keer.
Succes hopen dat die schildklier nu opgeeft
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Peekaatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 okt 2013, 06:18

Re: Opnieuw Graves, en nu?

Bericht door Peekaatje »

Dank je wel Nathalie.
Zo heb ik t ook aan mijn internist gevraagd, maar die zei dat mijn schildklier waarschijnlijk.weinig tot niks meer doet.
Ik denk dat ik een prikformulier haal gewoon bij de huisarts. Gewoon voor mijn eigen controle.

Ik kan niet wachten tot alles achter de rug is en die rot Graves de kop in is gedrukt! ;-)

Het goede nieuws is eigenlijk dat ik me gewoon goed voel, dat scheelt!
Plaats reactie