Ziekte van Graves en kinderwens

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Floria
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2014, 08:44

Ziekte van Graves en kinderwens

Bericht door Floria »

Hallo,

Ben nieuw hier op het vorig.
Eind vorig jaar is de ziekte van Graves bij mij vastgesteld.
Stonden op het punt om terug te starten voor een tweede kindje toen ik toch maar een bloedafname heb laten doen (hoge hartslag, veel gewichtsverlies,...).
Daaruit bleek dus ziekte van graves, kinderwens werd onmiddellijk op hold gezet en moest aan de medicatie (Strumazol en Thyrax).
Bij laatste controle in april was het nog niet op punt, was nu te traag en nog steeds een ontsteking erop. Dus medicatie wat aangepast.
Volgende week moet ik terug op controle.

Groeten
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Ziekte van Graves en kinderwens (Re: Nieuw hier)

Bericht door laura »

Beste Floria,

Heeft de arts met jouw gesproken over andere behandelingen?
Bij een zwangerschapswens wordt eigenlijk aangeraden om de schildklier definitief uit te schakelen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Floria
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2014, 08:44

Re: Nieuw hier

Bericht door Floria »

Hallo Suze,

Andere opties die hij aanhaalde waren, radioactief behandeling of operatie.
Hij zei kinderwens zeker voor een jaar op te bergen en langer indien het dan nog steeds niet stabiel is.

Moet volgende week terug voor tussentijdse controle wou dan even aanhalen of er toch geen mogelijkheid was om toch terug te starten voor een kindje.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Ziekte van Graves en kinderwens

Bericht door laura »

hoi Floria,

Hier heb ik van alles bij elkaar gezet over Graves en zwangerschap: http://schildkliertje.blogspot.nl/2013/ ... ns-en.html
Mogelijk helpt het je op weg.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie