Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Peekaatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 okt 2013, 06:18

Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Peekaatje »

Hoi.
Ik sta sinds 5 weken op de wachtlijst voor een bovenooglidcorrectie in het AMC in Amsterdam.
Nu heb ik via de post bericht gekregen van mijn ziekenfonds, dat ik volgens de polisvoorwaarden niet in aanmerking kom voor vergoeding?!? En dat de aanvraag dus is afgekeurd. Dit terwijl mijn arts (graves oogarts) zelf deze aanvraag heeft gedaan en er van overtuigd was dat ik wel de vergoeding zou krijgen.
In de polisvoorwaarden staat onder andere dit: afwijkingen in het uiterlijk die gepaard gaan met aantoonbare lichamelijke functie stoornissen...
En dit:verminkingen/afwijkingen die onstaan zijn door ziekte...
Heeft iemand van jullie ervaring met dit soort operaties en hebben jullie wel een vergoeding gekregen? En weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Kan iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Nathalie46 »

Denk dat je foto's moet opsturen die aantonen wat die afwijkingen zijn en hoe ernstig maar denk dan wel dat je daar echt lichamelijk last van moet hebben. Dat bv je bovenooglid zo ver is uitgezakt dat het over je oog valt waardoor je minder ziet. Die aantoonbare lichamelijke functie stoornissen moet je aantonen.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Peekaatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 okt 2013, 06:18

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Peekaatje »

Dat weet ik nathalie. Ik denk dat mijn graves oogarts dat ook wel weet en ik ga ervan uit dat hij heeft aangegeven hoe het zit. De beste man doet de hele dag niet anders en als hij getwijfeld zou hebben, had hij me dat van te voren wel meegedeeld denk ik.
Het feit dat mijn linkeroog al 2 beschadigingen heeft, zegt toch genoeg denk ik. Dat komt door de uitdroging doordat mijn ogen te ver openstaan. En dalit is dus een functiestoornis zoals genoemd in de polisvoorwaarden.
We zien wel. En anders maar niet. :(
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Nathalie46 »

Heb je contact opgenomen met verzekering voor meer uitleg en wat je moet doen om wel toestemming te krijgen? Misschien is het een kwestie dat ze denken dat het nu nog te vroeg is en kan het misschien later.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Peekaatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 okt 2013, 06:18

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Peekaatje »

Het is opgelost en het gaat gewoon door!
:) :) :)
Gebruikersavatar
Nathalie46
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 sep 2013, 16:12

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Nathalie46 »

Zo zie je maar weer, fijn.
In sept 2012 Graves geconstateerd binnen een paar dagen na bezoek aan huisarts. Behandeling titreren omdat ik extreem reageerde op schildklierhormoon. PTU afgebouwd tot 2x daags 25mg. In okt 13 waardes TSH 1,57 en T4 14,6. Jan 14 1,18 en 15,3.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door laura »

Wat een goed bericht, Pekaatje!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Vergoeding ooglidoperatie bij graves

Bericht door Jenny »

Gefeliciteerd!
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie