Vehoorning/vervellende, schilferende huid handen?

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
HyperRo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2013, 18:55

Vehoorning/vervellende, schilferende huid handen?

Bericht door HyperRo »

Hoi Allemaal, hier weer eens een berichtje van me. Ik ben 7 maanden in de ziektewet geweest en dat heeft me HEEL erg goed gedaan. Zo goed zelfs dat de artsen hebben besloten eind september te stoppen met alle medicatie... ik heb er veel vertrouwen in dat ik zonder kan.. duimen!

Het volgende. Vier weken geleden is mijn Thyrax nog eens met 12,5 mg verhoogd en prompt krijg ik weer last van droge handen. Ik heb een stukje gekopieerd van het oude NVGP forum waar iemand exact dezelfde klachten had :
Droge plekken op mijn vingers en binnenkant handen, die "verhoornen"het begint met een klein plekje waarvan de huid verhard en vervolgens plekken die vervellen tot 1 a 2 centimeter doorsnee.. In eerste instantie dacht ik dat het een schimmelinfectie was(zoals voetschimmel) heb creme hiertegen gebruikt maar helpt niets..Kan dat samenhangen met de veranderende werking (hyper) van de schildklier Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben er haast van overtuigd dat de hoeveelheid Thyrax een rol speelt bij deze klachten. Ooit ben ik er zelf voor bij de dermatoloog geweest en die wist zich er geen raadt mee. Ik wil ontzettend graag weten of er meer mensen zijn die dit herkennen ! Ik ben nu op eigen initiatief verlaagd met Thyrax, terug naar mijn oude hoeveelheid. Als het nu snel weer verdwijn dan moet dit gewoon samenhangen met elkaar !

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groeten Robert
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vehoorning/vervellende, schilferende huid handen?

Bericht door laura »

hallo Rob,

Jij dacht wel aan voetschimmel. Maar dat zou er mee te maken kunnen hebben.
Bij voetschimmel kun je een soort eczeem krijgen op je handen als allergische reactie.

http://www.thuisarts.nl/eczeem/ik-heb-a ... eus-eczeem
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Vehoorning/vervellende, schilferende huid handen?

Bericht door *anna* »

Dag Rob,
Het doet mij heel in de verte denken aan wat mij een paar jaar geplaagd heeft: de ziekte van Andrews Barber, een vorm van psoriasis. http://www.huidinfo.nl/Andrews%20en%20Barber.html Op en onder mijn voeten is het gelukkig uitgeroeid *klopt op ongeverfd hout*. Ik heb het nu alleen nog af en toe in mijn handen en dan kan ik het met een beetje bijnierschorshormoonzalf (dermovate) heel goed 'in de hand houden'.:lol:
De huidarts zei dat het vaker voorkomt bij een ontsteking ergens in het lichaam, mijn crp-waarden waren nl. verhoogd. (Jaren later bleek het waarschijnlijk een insluipende Graves.)
't Is maar een idee.

Groet Anna
Plaats reactie