Ik heb Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Haasje64
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:00

Ik heb Graves

Bericht door Haasje64 »

Ik zou vandaag gebeld worden naar aanleiding van mijn bloedtesten op 23 april. Ik had al gehoord dat ik een snelwerkende schildklier heb. Ik heb dus net gehoord van de dokter dat ik de ziekte van Graves heb. Mijn bloed was positief op antistoffen. Ik slikte al sinds 3 weken Strumazol en heb vandaag ook bloed geprikt en de T4 was van 26 gezakt naar 19. Mijn T3 is 3,9. Over 1 week krijg ik er levothyroxine erbij ( volgens mij 50mg ) en dan gewoon 1 tabletje Strumazol. Zij vertelde mij dat deze ziekte 50% geneest naar 1 jaar. Ook heeft mijn verschrikkelijke netelroos waarschijnlijk verband met de auto immuunziekte. Hopen dat deze ook zo snel verdwijnt als het kwam.
Tja was wel even slikken.

Groetjes
Petra
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Ik heb Graves

Bericht door Jenny »

Petra,

Dat was natuurlijk iets wat je liever niet wilde horen. Maar gelukkig is er een behandeling.
Mijn Graves Story kun je lezen op www.duijfathome.nl/graves

Succes!
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie