Hallo! Graves en sporten

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

Gister weer bloedonderzoek, T4 is ondanks verlaging van de medicatie toch weer opgelopen en TSH nog steeds erg laag. Antilichamen waren nu ook getest, maar waren gister nog niet bekend.
Ik voelde me de laatste dagen ook al beduidend minder. Mijn weekenden spendeer ik in ieder gevaltot 12 uur s middags in bed. Maar dan nog kan ik maar 1 extra activiteit doen. Het huishouden schiet er dus nogal bij in. Want dat vind ik niet leuk.
Trillen is weer erger, emotioneel, onrustig, raar gevoel in mijn hoofd... :/
Maandag naar de Internist....
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door laura »

hoi Janet,

Wat vervelend allemaal.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

Al trillend me gemeld bij de Internist.. Ik had gisteren een erg slechte dag, mijn hoofd is ook erg blurry, dus ik had alles opgeschreven waar ik last van had. Daar schrok ze toch wel een beetje van (gelukkig), want ik voel me aardig bejaard inmiddels..
Vanaf 12 uur kon ik al niet meer normaal lopen en was mijn energie weer ver te zoeken.

We hebben besloten om de Thyrax nog lager in te stellen. Zien of ik me daar beter bij ga voelen. Alle symptomen die ik heb, hoort toch bij een te snelle schildklier.. Dus ik hoop echt dat ik me nu beter ga voelen!
Ik zou heel graag mijn sport weer oppakken en flink gaan trainen. Maar ik red het gewoon niet :/

De TSH receptoren antilichamen was nog steeds niet terug. Duurt dat bij jullie ook zo lang?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

Vanochtend bloedprikken..
T4 is van 22.8 naar 14.6 gegaan (12.0-22.0)

TSH van 0.019 naar 3.4 gegaan (0.25-4.0)

De vorige keer ben ik van 3,25 Thyrax (81,25) naar 2 (50) gegaan.

Dus dat is wel groot verschil tov vorige keer. Maar moet niet verder zakken. Ik voel me sinds vorige week weer iets minder, heb weer meer moeite met lopen, nachtmerries.... Maar wel veel beter dan in oktober! Dus we komen nu wel ergens in de buurt van "mijn" waarde..
Dus misschien nu weer iets erbij... Maar dat hoor ik woensdag.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

Even mijn oude topic weer omhoog. Inmiddels ben ik redelijk ingesteld, functioneer ik weer redelijk ook. Kan (pffff gelukkig maar) mezelf weer redden, meerdere keren per week paardrijden! De emoties lopen niet meer zo hoog op, ik slaap (vaak!) goed, niet meer zo warm, trillerig, hart houdt zich kalm. Dus dat gaat allemaal top.

Wat me alleen nog erg tegenvalt is mijn conditie en mijn spierkracht in mijn benen. Traplopen red ik 3 verdiepingen, en dan ben ik gewoon verzuurd. Ik werk op de 6e en probeer dan regelmatig met de trap. Eerst van 0-1 dan het pand oversteken en dan van 1-6. Maar bij 4 heb ik 2 blokken beton aan mijn benen hangen, volledig buiten adem, echt niet tof!
Iemand een idee wanneer dat wat beter gaat worden of wil ik weer eens te snel?

Deze week weer bloedonderzoek. Zien of we al in de buurt van mijn setpoint van 16 komen :)
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

En bijna niets verandert in mijn waardes.
TSH 10 (vorige keer 9.9) T4 12.7 (vorige keer 12.4)...
Ik snap daar niets van. Dan ga je van 3 blauwe naar 2. Dan zak je van 22.8 naar 12.4. Dus ik dacht, dan moet 1 blauwe gelijk aan 10 verschil staan. Ik wil naar de 16, dus dan eerst maar een kwart blauwe erbij, maar dat slaat nog geen deuk in een pakje boter...
Dat wordt weer verhogen...
Kellybr
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 aug 2015, 14:02

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door Kellybr »

Beste Janet,
Wij lopen best gelijk qua klachten. Bij mij is eind juli vorig jaar door bloedonderzoek de ziekte van graves naar voren gekomen. Ik kan me erg vinden in jouw verhaal en heb me erg rot gevoeld. Erg down, krachtverlies, koorts, haarverlies, paniekaanvallen enz. Het is al veel minder geworden maar soms komt het zo weer een aantal dagen opzetten. Mijn t4 is 15 maar blijf last houden van erge haaruitval, haar wat gewoon afbreekt en een droge huid. Heb jij dit ook? Ook heb ik nog steeds geregeld last van tintelingen in mijn voeten. Heb b12 al laten checken, maar was ok! Ik heb namelijk het idee dat dit een te lage waarde voor mij is maar de internist in het ziekenhuis vind het prima zo. Word er bij jou al besproken wanneer je zou mogen stoppen? Ik mag aanstaande vrijdag weer bloedprikken en heb maandag een belafspraak met de internist om de bloeduitslagen te bespreken.

Ik wil je nog veel succes voor de komende tijd wensen en hopelijk worden we na dit allemaal ons weer een stuk beter gaan voelen!

Groeten, kel
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

Hallo Kel,

Toch fijn om te lezen dat je dan niet alleen bent. Mijn bovenbenen en kuiten trillen ook nog steeds iets. Maar niet meer zo erg gelukkig. Eerder stond ik echt te schudden op mijn benen...
Mijn haar valt ook nog steeds uit en mijn nagels breken snel, terwijl die eerder heel hard waren. Dus dat is erg wennen.. Ik slik wel extra vitamine B. Daar zit biotine in, dat is goed voor nagels en haar. Mijn handen zijn vooral erg droog en schilferig. Bah...
Er is de vorige keer gesproken over stoppen augustus/september. Ik vind dat heel spannend....

Voor jou ook heel veel sterkte!
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

En weer bloedonderzoek en weer weinig verschil. Thyrax is verhoogd de vorige keer van 56,25 naar 62,5. Maar mijn TSH is nog steeds 10 en de T4 wel iets gestegen naar 14,4.

Ik had een rechtlijniger verband verwacht tussen de Thyrax en de T4.. Blijkbaar werkt dat niet zo?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Hallo! Graves en sporten

Bericht door SNT »

Ik ben weer terug op mijn oude dosering van de Thyrax van 75. Ik vind het doodeng, maar so far so good. Mijn TSH bleef hoog helaas en dus toch maar ophogen.

De stopdatum is ook gezet: 1 augustus
Ook dat vind ik ontzettend spannend. Maar duimen dat ik 1 van de gelukkigen ben waarbij het weg blijft.
Volgens de Internist kon ik niets extra's doen om het te helpen. Jullie hier nog goede tips mogelijk?
Plaats reactie