Overstappen nog nodig?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
ghismoo
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2016, 09:51

Overstappen nog nodig?

Bericht door ghismoo »

Ik gebruik nog steeds thyrax omdat ik op de 150 mcg dosering zit en deze nog leverbaar is bij mijn apotheek.
Aangezien ik nog met restklachten zit en ga ophogen, ga ik de 25 mcg tabletten nodig hebben. Hiervan heb ik nog een restje liggen dus voorlopig kan ik nog we even vooruit. Maar is daarna de thyrax weer leverbaar? Of moet ik dan toch nog gaan overstappen als ik dan (hopelijk) net goed ben ingesteld op de thyrax. Wat is wijsheid? Nu maar 1 op 1 overstappen op euthyrox aangezien de ervaring leert dat deze sterker werkt dan thyrax en ik toch iets in dosering omhoog zou moeten met thyrax of mijn restjes thyrax opmaken in de hoop dat de thyrax daarna weer leverbaar is?
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Overstappen nog nodig?

Bericht door ernstguus »

Hoi. Je geeft eigenlijk zelf al t antwoord
Nu overstappen op ander merk 1 op 1 en over 6 weken prikken.
Maar dan blijf je met je restje Thyrax zitten :(

Grt
ghismoo
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2016, 09:51

Re: Overstappen nog nodig?

Bericht door ghismoo »

Maar komt thyrax dan helemaal niet meer terug? De leveringsproblemen zouden toch een half jaar duren werd er in februari gezegd?
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Overstappen nog nodig?

Bericht door SNT »

Ben wel benieuwd wat je nu gedaan hebt en of je al iets van je apotheek gehoord hebt?
Ik dacht ook dat het een half jaar zou zijn. Februari + 6 maanden = augustus. Dat is nu....
Plaats reactie