Nieuw hier maar met dilemma

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Cyberpig
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2016, 21:57

Nieuw hier maar met dilemma

Bericht door Cyberpig »

Hallo,
Op het Schildklierforum ben ik nieuw, helaas ben ik niet nieuw meer in schildklierland. Een tijd geleden heb ik heel veel informatie gehaald van het Hypo maar niet Happy forum, heb daar m'n voordeel mee kunnen doen. De afgelopen jaren ben ik redelijk stabiel geweest maar ik zit nu met een dilemma.

Afgelopen week ben ik bij de internist geweest, TSH 0,05, FT4 19,6 en T3 1,8. Ik kom van 0,86, 15,0 en 1,8.(maart 2016)
En ja, de hamvraag hoe voel ik me hierbij? Ik weet t niet, ben ongewoon moe, maar in t nieuwe huis is nog genoeg te doen en doe dus ook regelmatig teveel, gewrichten doen pijn (maar dat kan ook aan t weer liggen)
TSH is te laag en FT4 te hoog. Nu heb ik wel een redelijk stressvolle verhuizing achter de rug en ik ben 5 kilo afgevallen. Dat laatste is natuurlijk prettig maar ik vermoed zelf dat die lage TSH daar vandaan komt.

Maar, ik slik ook nog Cytomel, 3x 3,125. Nu is het zo dat de 12,5 mcg Cytomel, sinds ze nog maar 1 deelstreep hebben, bijna niet in 4-en te delen zijn. Ik wil dus overgaan naar de 5mcg en dan 2,5 's ochtends en 's avonds en dan 's middags 5. Dan zit ik in totaal wel boven de dosering die ik nu heb maar dat gepruts met vergruiste Cytomel ben ik ook wel zat.

Is het wijsheid om mn Euthyrox aan te passen naar 112? Slik nu 3 x in de week 124,5 en de rest 112. De arts zegt dat ik zelf maar moet kijken wat t beste is, trial and error dus. Moet over 3 maanden terugkomen.
Trial and error is leuk, alleen jammer dat je pas na 6 weken je cijfer krijgt en ik weet uit ervaring dat ik langer nodig heb om alles weer in balans te krijgen.

M'n Euthyrox slik ik altijd 's avonds, laat rond 8-en prikken bij hetzelfde lab, dit doe ik al jaren.

Kiek, jij hebt ervaring met Cytomel, ik heb voorheen veel aan je advies gehad op het andere forum, wil je je gedachten 's laten gaan over mijn dilemma?

Dankjewel alvast,
Groet, Cyberpig
Plaats reactie