vraag over pillen slikken

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
eliza2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2016, 07:44

vraag over pillen slikken

Bericht door eliza2020 »

even een vraagje ,ik ben dus 12,5 mg minder gaan slikken van euthyrox [was 75 nu 62,5 ] en dat zijn 2 en halve pil.
kan ik nu een dag 3 slikken en dan de volgende dag 2 en zo volgend ,die halve pil waar laat ik die elke keer.

alvast bedankt
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: vraag over pillen slikken

Bericht door Kiek »

Die halve bewaar je in een speciaal doosje waarop staat 1/2 van 25 µg Euthyrox, of zoiets.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
eliza2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2016, 07:44

Re: vraag over pillen slikken

Bericht door eliza2020 »

ik ben er voor op pad geweest maar zijn allemaal hele grote dozen voor pillen hele week .
dus ik dacht 2 en half x 2 is 5 en en dag3 en dag erna 2 is ook 5 zou dat zo veel uitmaken Kiek
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: vraag over pillen slikken

Bericht door Teun »

Je kan dit ook wel doen Eliza, wordt ook door verschillende mensen gedaan, bijv om de dag 112 en 125. Komt dus op hetzelfde neer als wat jij wilt. Het nadeel is wel dat je erg goed moet onthouden wat je wanneer hebt genomen. Ik heb hierom een medicijndoseerdoosje gekocht voor de hele week. Maar dan kun je in jou geval ook elke dag 2,5 nemen. Je halve hou je dan niet over, zit gelijk in een doosje. En wat maakt de grote van een doosje dan uit, je hoeft hem niet mee te nemen toch? Kan zo op het nachtkastje.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: vraag over pillen slikken

Bericht door Kiek »

Een klein stenen bakje met dekseltje, 3 x 4 cm.
'k Heb er wel 10! gekocht, een jaar of veertig geleden, bij de Hema, voor 50 cent per stuk.
Voor de eerste tandjes van de kinderen.
Ik heb ze ook weleens gebruikt om een restantje pillen in te stoppen.
Nu stoppen de kleinkinderen er hun schatten in, een rups, een slakje of mier. Met een blaadje erbij.

Leuker is het misschien om een klein kartonnen doosje te fröbelen van dik papier.
Vroeger zag ik ze ook weleens bij de apotheek.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
eliza2020
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2016, 07:44

Re: vraag over pillen slikken

Bericht door eliza2020 »

Dank jullie wel ik zal morgen wel gaan kijken voor een pillen doosje klein /bakje zoniet dan ga ik gewoon hele pillen slikken 2 dan 3 dan 2 dan 3 komt vast goed

fijne avond en een goed weekend
Guido01
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2016, 18:08

Re: vraag over pillen slikken

Bericht door Guido01 »

Hallo

Heb een pillendoosgekocht(€2.50) en het halfje steeds de 2 dag erin gedaan. Werkt als een trein..
Plaats reactie