Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door laura »

Meld hier je ervaringen als je terug bent overgestapt van een andere levothyroxine naar Thyrax.
Geef wel even aan welke andere levothyroxine dat was.

Zoals je misschien al weet is Thyrax weer verkrijgbaar: viewtopic.php?f=7&t=2188
Onduidelijk is of er echt geen verschil is tussen oude en nieuwe Thyrax.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Gast1 »

Bijgaand de vergelijking van de oude vs de nieuwe bijsluiter van Thyrax.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08389.pdf
Bijlagen
Bijsluiter: oud vs nieuw
Bijsluiter: oud vs nieuw
Schermafdruk van 2017-04-07 18-51-14.png (208.11 KiB) 5145 keer bekeken
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Bibi »

Gisteren weer mijn eerste Thyrax 100 mcg genomen. De Levo van Teva hield mijn lichaam niet stabiel en al is deze Thyrax misschien ook niet meer helemaal hetzelfde, slechter dan het nu was kan het niet worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
Klaartje
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017, 16:05

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Klaartje »

Vandaag bij de apotheek weer Thyrax gehaald. Sinds de Levothyroxine Teva blijf ik vage klachten houden zoals enorme hoofdpijn. Ook overgangsklachten, maar dat kan natuurlijk ook gewoon de overgang zijn. Dat is me niet helemaal duidelijk. In ieder geval begin ik morgen weer. Ben heel erg benieuwd, maar ook naar ervaringen van anderen. Groeten, Klaar
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Bibi »

Inmiddels slik ik al weer ruim 3 weken Thyrax en dan op de oude dosering. Ik had me voorbereid om weer een moeilijke periode van gewenning maar ik voel me prima! Die akelig prop in mijn keel is weg, evenals de hoofdpijn en het nare gevoel bij het wakker worden, mijn eetlust is terug en mijn gewicht ( tot nu toe) mooi stabiel. Nu zijn er altijd andere omstandigheden die mee kunnen spelen ( zoals het seizoen) maar tot nu toe ben ik heel blij dat ik weer terug kon schakelen naar mijn vertrouwde middel en dosering.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Tim »

Hallo Klaartje,

Hoe bevalt de "nieuwe" Thyrax?
Hier is het nog relatief rustig met ervaringen hieromtrent.

Gr,
Tim
Klaartje
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017, 16:05

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Klaartje »

Hoi Tim,
Ben nu ook inmiddels 3 weken Thyrax aan het slikken. Van 100 mcg Levothyroxine Teva naar 125 mcg Thyrax. Dat bleek na 1 week te veel, want ik had ineens enorme hoofdpijn die niet wegging. Ben toen 2 dagen 100 mcg gaan slikken, waardoor de hoofdpijn gelijk wegtrok. Nu zit ik alweer 2 weken op 112,50 mcg Thyrax en voel me er erg goed bij. Ik hoop dat het zo blijft, maar ik heb goede hoop!
Ik heb het gevoel dat de fijnafstelling met Thyrax beter te regelen is dan met de Levothyroxine, maar dat ik natuurlijk wel een leken-uitspraak. Waar ik nu ook geen last meer van heb zijn opvliegers of hitte-uitbraken.
Vooralsnog ben ik heel blij dat ik weer terug ben bij de Thyrax!
Groeten, Klaar
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Tim »

Fijn voor je!
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door Bibi »

Klaartje, dat de Thyrax fijner af te stellen is dan die Teva weet ik nu wel zeker.
Met de Teva schoot mijn lijf heen en weer en nu ik terug ben op Thyrax is alles weer in balans en kan ik zonodig voorzichtig wat bijstellen.
YvonneS66
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2017, 23:05

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine naar Thyrax

Bericht door YvonneS66 »

Ik overweeg ook om terug te gaan naar Thyrax. Gebruikte 10 jaar lang 175 mg Thyrax en dat ging prima. Nu al een jaar 125 mg Euthyrox en blijf maar klachten houden.
Ik weet nu alleen niet met welke hoeveelheid Thyrax ik zou moeten beginnen. De verschillen zijn zo groot. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Plaats reactie