Fanatiek

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Fanatiek

Bericht door rex »

Beste hypo,s en hypers,

Ik informeer me als hypo-er ook op buitenlandse blogs/sites. Regelmatig valt me dan een zeker fanatisme op.
Als voorbeeld : TSH metingen zeggen niets, een dokter die niet laat prikken op T3 is waardeloos, B12 ,magnesium etc. waarden zijn minstens zo belangrijk en ga zomaar door. Geen zuivel en geen..............................
Een zekere Vicky Hadley Ross (Facebook) draaft daar heel erg in door. Wat is jullie mening hierover?
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Fanatiek

Bericht door rex »

De schildklier houdt zich rustig op 0,88mg euthyrox. Ik wacht tot eind oktober met prikken. Mijn andere klachten zijn niet gerelateerd aan die schildklier. Wij zijn geneigd alles op de klier te gooien::))(( . Heb een gem. bloeddruk van 120/80.
Die vrouw op die site waar ik het over had, zei dat gezien mijn gewicht (80 kg), ik 80 maal 1,6 mg zou moeten gebruiken. Mijn dokter zegt dat hij niet doseert op gewicht en zeker niet bij mensen boven de 65.
Wat betreft die adviezen op die site,te weten :geen zuivel,geen gluten,geen graanproducten voor mensen met een schildklieraandoening, die gaan mij een beetje te ver.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Fanatiek

Bericht door rex »

Twee wijntjes rood per dag. Bevalt prima. Zonder merkte ik trouwens geen verschil in klachten.
Ik ontbijt met thee en twee rijstwafels, in de ochtend 1 koffie, tussen de middag 2 bruine broodjes met kaas/ham, in de middag thee met een paar koekjes of fruit (dadeltjes) ,tussen 4 en 6 die 2 glazen wijn met een nootje, om 7 uur diner met meestal kip, groenten en rijst of een aardappeltje en een ijsje of appelgebakje en thats it. Tel daarbij op de voedingssupplementen:magnesium/cranberrycapsules/zink/B12 en mijn medicijnen......................
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Fanatiek

Bericht door laura »

hallo Rex,

Ik heb weinig op met zulke sites.
Vaak zijn het verkapte webshops die gericht zijn op de verkoop van boeken en supplementen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie