Aafgos stelt zich voor

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door rosan »

Misschien een idee om in stapjes af te bouwen, gezien het voor jou een groot effect lijkt te hebben (aankomen en vermoeidheid).
Zaak blijft wel om te verlagen. Een niet meetbare tsh of een tsh van 0.01 is echt een teken dat je teveel schildklier hormoon rond hebt gaan. Vandaar dat de hypofyse geen schildklier stimulerend hormoon meer afgeeft.

Behalve moe, heb je nog andere klachten? Zoals snelle hartslag, veel of weinig eetlust, warm hebben, gejaagd gevoel, geen concentratie etc?

Uiteindelijk is dit een roofslag op je lichaam. Je lichaam draait overuren en werkt heel hard. Dat hou je niet heel lang vol.
Het aankomen kan je proberen in toom te houden met iets minder eten (gezien je met waarschijnlijk wat minder nodig gaat hebben als je niet hypert), en het kan er ook heus weer afgaan als je goed bent ingesteld. Het lijkt me in ieder geval nu niet het belangrijkste. Ik zou in stapjes afbouwen, in overleg met een internist.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Eigenlijk slik ik deze dosering al vanaf 1984.Omdat ik schildklierca heb gehad moest ik veel slikken om de tsh te onderdrukken.Wist niet beter.
En de huisarts vond het verder goed ,tja wat moet je dan.
Ik heb verder last van concentratiestoornissen,heb af en toe een gejaagd gevoel en een hoge hartslag.
En ADHD en ik praat veel.
Zou het dan allemaal wat rustiger worden?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Patricia31 »

Ik heb goede hoop dat je jezelf dan wat rustiger gaat voelen en het onderdrukken van de TSH ivm CA, daar weet ik echt te weinig van af.
Het lijkt mij dat je overgedoseerd bent maar ik durf echt niets te zeggen over verlagen gezien je voorgeschiedenis.
Misschien dat de anderen dat wel weten.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door laura »

hallo Aafgos,

Tegenwoordig wordt zo'n onderdrukte tsh na schildklierkanker niet langer gedaan dan noodzakelijk.
Vooral omdat zo'n hoge dosis hormoon met zijn onderdrukte tsh niet gezond is op de langere termijn.

Blijkbaar heb jij klachten die horen bij jouw te hoge dosis.

Heb jij nog vervolgonderzoeken gehad voor schildklierkanker?
Lees meer op: https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Volwassenen ... fault.aspx
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Hoi Laura
Ik heb wel de eerste 5 jaar jaarlijks een bodyscan gehad en na 7 jaar heeft de huisarts het overgenomen met jaarlijks tsh prikken.
Bij mijn zwangerschap hebben ze wel blied geprikt om te kijken of er ergens nog een s hildklierwaarde was maar er was niets meer te zien.En toen 15 jaar niets meer.Dat was het.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door laura »

Dan is het wel een goed plan om iets te doen aan die onderdrukte tsh.
Het is niet goed voor je.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Patricia31 »

Oke, heb ik ook weer iets geleerd.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Aafgos »

Het zal toch niet zo zijn doordat ik altijd teveel schildklierhormoon in mijn lijf heb dat ik gediagnostiseerd ben met ADHD.Jaar in jaar uit praat ik veel en snel ,denk ik snel misdchien wel daardoor.Triest dit.Het zal toch niet....
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door rosan »

toen ik hyperde praatte ik ook heel snel. En had zeker ook concentratie issues. Dus het zou goed kunnen samenhangen. Shit dat je huisarts niet eerder aan de bel heeft getrokken, maar zou misschien vragen om verwijzing naar internist en met iemand met verstand van zaken kijken hoe het nu aan te pakken..
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Aafgos stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Vroeger wat het altijd zaak om de TSH's van mensen met geopereerde schildklierkanker onmeetbaar te houden.
TSH is immers een hormoon-stimulerend middeltje, dat weleens voor groei van ongewenst schildklierweefsel zou kunnen zorgen.
Mogelijk is dat de achtergrond van je dan dus bewust laag gehouden TSH's.

Waarschijnlijk is er nu geen sprake meer van risico, en kunnen je waarden genormaliseerd worden.
Kalmpjes aan na ruim dertig jaar op subhyperniveau.

Is er weleens een botmeting gedaan?
Teveel hormoon heeft invloed op je botten.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie