Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Patricia31 »

Het kan best zo zijn dat je klachten erger zijn dan voordat je de medicatie gebruikt maar vergeet niet dat als de TSH gewoon door stijgt, je FT4 daalt en dat geen halt wordt toegeroepen dan zal het niet lang duren of je wordt daar hardstikke ellendig door en zal de weg terug alleen maar langer duren.
Je lichaam staat nu op zijn kop omdat je cellen weer kunnen beschikken over de benodigde stof en ja die gaan even allerlei capriolen uithalen.
Probeer jezelf erbij neer te leggen dat dit niet van nu op morgen is opgelost.
Remkje
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Remkje »

Ok bedankt!!!
Oefenen in geduld en vertrouwen dus... ik die mijn best 😉
Remkje
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Remkje »

Bloedwaardes zijn binnen:

TSH: 21,3 mU/l
FT4: 9,0 pmol/l
Anti TPO: 541 I.E./ml
A-TSH-Recep.: 2,7 IU/l

Deze waardes zijn geprikt toen ik nog Levothyroxine slikte (50 mcg).
Ik slik nu 75 mcg Thyrax.

groetjes, Remkje
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Patricia31 »

Je FT4 is wat opgeklommen maar nog te laag en vandaar is de TSH ook hoog.
Heel normaal en passend bij het totaal plaatje.
Je zult je nog verre van goed voelen en eens kijken wat die 75 microgram gaat doen.
Weet je trouwens waarom de HA niet gelijk naar 100 microgram is gegaan of heeft dat te maken met het feit dat je zo fors reageert op het ophogen?
Remkje
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Remkje »

Omdat ik zo'n erge last heb van hartkloppingen durfde de huisarts het niet aan om meteen met 100 mcg te beginnen.
Ik reageer wel veel beter op Thyrax dan op die Levothyroxine. Ik heb 's morgens anderhalf uur nadat ik de medicijnen heb genomen erg veel last van een onregelmatige hartslag en druk op de borst. Dat trekt dan na een paar uur weg. 's middags voel ik me beter. Wel erg moe de hele dag door.
Maar met Thyrax ben ik minder labiel en vrolijker.
Ik heb zelfs deze week kunnen hardlopen en tennissen (ben normaal heel erg sportief), maar op een rustig tempo.
's avonds in bed heb ik ook vaak een onrustig hart. En ik ben heel erg moe: om 9 uur 's avonds val ik op de bank in slaap.
Maar ik werk nog steeds 4 dagen als docent en ik studeer en ik heb twee zonen. Ik heb tot nu toe 3 dagen moeten verzuimen van mijn werk omdat ik me zo beroerd voelde. Dus ik houd nog steeds alle ballen in de lucht...
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Teun »

Goed en fijn voor je dat je alle ballen nog in de lucht kunt houden. Je bent er nog lang niet, maar hebt duidelijk wel resultaat. De klachten van je hart zijn mij o zo bekend, heel vervelend en soms ook angstig. Bij mij wel door de hele dag en nacht heen, hierdoor ook slecht slapen, maar ik kan je vertellen, het gaat weer voorbij als je goed ingesteld bent.
Hou de moed erin.
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Patricia31 »

Heel knap van je dat je dat allemaal nog kunt!
Slim om dan iets langzamer op te bouwen.
Weet je dat je mentale vermogens met een te lage FT4 ook minder kunnen zijn. Heb je daar met het doceren geel last van?
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Patricia31 »

En daar gaan we weer Teun, we kunnen het nog steeds....op dezelfde tijd iets posten :D
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Teun »

Hoe krijgen we het voor elkaar.😀😀
Remkje
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2017, 09:32

Re: Ik ben nieuw en zit met een paar vragen

Bericht door Remkje »

Haha grappig! Dat tegelijk iets whatsappen bijvoorbeeld, heb ik alleen met mijn geliefde ;-) Haha!

Tja, ik merk wel dat ik dingen eerder vergeet en met studeren merk ik het helemaal, maar ik ben behoorlijk slim (stom om van jezelf te zeggen), dus het valt niet heel erg op. Bovendien heb ik mijn leerlingen gezegd wat ik heb, en heb ze op het hart gedrukt dat ze het me moeten zeggen als ik iets vergeet. Dat doen ze ook lief. Maar tot nu toe geen grote fouten gemaakt gelukkig.
Plaats reactie