Ophoging van de euthyrox

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Patricia31 »

Dank je wel.
Wie weet is de FT4 toch doorgestegen. Bij sommigen is de uiteindelijke top van de verhoging na een langere tijd pas te zien.
Als jij klachten hebt, wie is dan de HA om te zeggen dat het te vroeg is om te prikken.
Vraag hem om zich te verplaatsen in jouw situatie, zou hij dan ook niet laten prikken?
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Gebeld met de assistente::)) en gezegd dat ik suiker wil laten prikken :)) ;dat moet ik elke 3 mnd en het was tijd. Zeg ik :Doe maar meteen even de sk erbij. Zegt ze :OK ::))) Blijken ze met een ander lab. in zee te zijn gegaan !!!::((.
Gelukkig mag ik ,omdat ik vlakbij het ziekenhuis woon en daar altijd prik, nog daar heen. De ene assistente is de andere niet.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Nog even een vraagje. Ik neem mijn euthyrox stipt om 6.15 uur dwz: wekker gaat, even rechtop zitten, tabletje nemen, slok water, even minuutje zitten en weer doorslapen tot 8.00 uur. Hoe snel werkt zo,n inname nou eigenlijk en kun je, als je minder/meer/niks neemt, in de uren daarop iets van merken?
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Kiek »

Dat pilletje zorgt voor een piek van FT4 in je bloed ongeveer 2 à 3 uur na inname.
Dat laten de bioequivalentiestudies zien.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Wat weet jij toch veel. Thanxx
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Kiek »

Dat lijkt maar zo.
Ik ben nieuwsgierig.
Omdat ik per se wil weten wat zo'n pil bij míj doet en waarom.
En wat ik leer, geef ik hier door.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Waren die doktoren maar zo leergierig....................
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door Patricia31 »

En, hoe waren de waardes?
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Ik ben afgelopen vrijdag wezen prikken ,zoals gewoonlijk vroeg, nuchter en geen euthyrox ingenomen.
Uitslag TSH 1,5 en Ft 4 17.8
Had me van tevoren wel een beetje boos gemaakt ,omdat ik er om 6.45 uur was. Het lab. opent om 7.00 uur volgens de website.Maar ja ,als je dan pas om 7.10 begint en er maar 1 prikt dan................
Ik moeten even zoeken wat de vorige uitslagen waren;ze staan hier ergens terug in het lijntje.
rex
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 apr 2017, 17:22

Re: Ophoging van de euthyrox

Bericht door rex »

Alles op een rijtje

7 juni TSH 6.20 FT4 13
10 juli TSH 0.93 FT4 17.40
21 aug. TSH 1.40 FT4 17.10
27 okt. TSH 1.50 FT4 17.80

Verhoging van 0.75 naar 0.88 dus gbruik nu ruim 4 mnd. en voel me redelijk rustig.

Mijn LDL =4 en nu wil de huisarts weer dat ik chol.verlagers ga gebruiken. Mijn suiker gemiddeld is 6.4 en dat vindt ie ok.
Beinvloeden chol verlagers euthyrox ,als iemand hier dat weett???
Plaats reactie