Moeite met nachtdiensten

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Floortje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:46

Re: Moeite met nachtdiensten

Bericht door Floortje »

Happywoman schreef: 09 jun 2017, 17:42
Hoe lang ben jij bezig geweest met medicatie voor je, je werk weer kon doen of hoefde je niet te stoppen?

Groetjes Mayra.
Sorry Mayra, ik zie dat ik hier nooit op geantwoord heb 😳

Ik heb destijds kortdurend halve dagen gewerkt en daarna weer mijn volledige 3 dagen. Nu inmiddels gaat dat niet meer.

Een update van hoe het met mij gaat:
Slecht... ik werk met hangen en wurgen nog maar 3 halve dagen (ipv 3 hele).
Deze week bij endocrinoloog (schildklierpoli) geweest wegens al zo lang slecht voelen (wordt steeds erger met een groot scala aan klachten). Inmiddels 1,5 jaar na de diagnose Hashimoto en nog steeds niet duidelijk bij welke dosis levothyroxine / waarde TSH/fT4 ik mij goed voel.
Er is recent ook een functioneel B12 tekort vastgesteld (ik heb zelf om B12-bepaling gevraagd wegens steeds meer klachten, ook neurologisch) waarvoor ik nu 2x/week injecties krijg en verwijzing MDL-arts voor analyse v/d oorzaak.
Ten tijde van de diagnose was anti-TPO verhoogd (rond de 300) en dat was volgens toenmalige internist bewijs dat het om Hashimoto ging.
Door huidige endocrinoloog is opnieuw anti-TPO bepaald: negatief. Zoals ik al wist zei ze dat dat niets zegt; anti-TPO kan komen en gaan. Toch twijfelt ze nu aan de diagnose omdat ik zo slecht instelbaar ben en met diverse TSH/fT4-waarden (binnen de normaalwaarden; variërend van 0,7-2,7) zowel hypo als hyperklachten ervaar (koud, obstipatie, erg moe, grote slaapbehoefte, spierpijnen en -krampen, pijn o/d borst, misselijk, slecht eten, afvallen, kortademig bij inspannen, gejaagd, hartkloppingen). Ze vraagt zich af of het om een hypothyreoidie o.b.v. Quervain gaat omdat het bij mij mogelijk ontstaan is na een longontsteking en deze patiënten vaak moeilijk instelbaar zijn en zich ziek(er) lijken te voelen met medicatie. De enige manier om daar achter te komen is de medicatie voorzichtig afbouwen en kijken wat er dan gebeurt. Dus nu van 75 verlaagd naar 63 mcg en over 6 weken bloed prikken (of eerder indien het slechter zou gaan). Thuisgekomen toch wat twijfels bij dit verhaal: ten tijde van de diagnose had ik géén verhoogde bezinking en/of verhoogd leukocytengetal. Volgens mij differentieer je Quervain van Hashimoto door een verhoogde bezinking/leukocyten bij Quervain. Of hoeft dit niet persé het geval te zijn? Ik heb ook niet de typische schildklier pijnklachten gehad die bij Quervain beschreven worden. Of het zou om een stille thyreoiditis moeten gaan?
Verder bij teruglezen op het forum ontdekt dat ik al klachten had vóór de longontsteking. Maar herinner me ook dat ik dat jaar in februari nog griep gehad heb. Dus dan zou het toch kunnen.
Gewoon maar door met het plan, want wie weet voel ik me toch beter met een lagere dosis. De tijd zal het leren... geduld...

Hoe is het met jou?
Groet, Floortje
Plaats reactie