Herkent iemand dit?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Herkent iemand dit?

Bericht door Leah0710 »

Nu wil ik natuurlijk niet alle klachten op een traag werkende schildklier/ Hashimoto gooien maar ik ben toch benieuwd..

Sinds 1,5 week heb ik bijna elke dag last van hoofdpijn en zere ogen. Met name mijn voorhoofd en tussen en achter mijn ogen.. Ik heb dit in het verleden wel eens eerder gehad (1x per week of om de week) en gooide het dan op vermoeidheid.. Maar het begint nu wel vervelend te worden..

Ben overigens al 1 jaar bezig nu met Levothyroxine en dat gaat de goede kant op. Een van deze dagen ga ik weer prikken en worden ook de vitamine b-12&D meegenomen. Dus ben erg benieuwd..

Wanneer mijn uitslagen goed zijn ga ik uiteraard er even mee langs naar dokter. Maar ben erg benieuwd of iemand die herkent :-).

Groetjes,

Leah
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Herkent iemand dit?

Bericht door Patricia31 »

Bij een te hoge FT4 kan hoofdpijn horen dus ben benieuwd naar je waardes!
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Herkent iemand dit?

Bericht door Patricia31 »

:idea:
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Herkent iemand dit?

Bericht door Leah0710 »

BB1100XX schreef: 31 okt 2017, 20:27 mocht dat niet de verklaring zijn,
Eens langs de opticien voor een testje?
Haha dat is toevallig! Heb net voor morgen een afspraak staan ook... bedankt voor de tip.
Zou ook zomaar eens kunnen inderdaad..

Groetjes,

leah
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Herkent iemand dit?

Bericht door Leah0710 »

Leah0710 schreef: 06 nov 2017, 13:52
BB1100XX schreef: 01 nov 2017, 07:45 Ik heb gelezen dat schildklier en ogen ook hand in hand gaan.

Bij mij zijn het de oogspieren die niet goed meer samen werken.
Achteraf logisch, want het zijn ook spieren.
Ik heb dit jaar een nieuwe bril kunnen aanschaffen omdat mijn ogen zoveel slechter geworden waren.


Ik wil je nog wel advies meegeven om naar een goeie optometrist te gaan, die verder kijkt dan zijn neus lang is.
Ik ben in eerste instantie door specsavers en hans anders met een kluitje het riet in gestuurd. aldus hun zag ik beter zonder bril dan met (lees)bril.
terwijl ik het gevoel had dat ik scheel keek. en achteraf dus niet goed diepte zag, wat in het verkeer aardig wat spannende situaties gaf.

Heel veel succes!!
Dankjewel voor je tip! Van de week naar de opticien geweest en in een jaar tijd zijn mijn ogen ook flink achteruit gegaan. Vandaag ook mijn bloeduitslagen terug gekregen. Waardes zijn stabiel alleen een tekort aan vitamine b-12. Ik hoor daar nog over terug wat ze daar mee willen doen. Dus hopelijk zijn dit de twee dingen die mijn hoofdpijn verklaren!

Groetjes,

Leah
Leah0710
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:14

Re: Herkent iemand dit?

Bericht door Leah0710 »

Ik heb altijd al een bril en lenzen gehad (vanaf mijn 10e en ben nu 24)
Ik had altijd rond de -4 maar zit nu op -5/-5,25
Ik heb dus echt glazen voor ver weg.. :ugeek:
Plaats reactie