Steeds zieker worden met Quervain

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Ben benieuwd hoe de uitslagen nu zijn, na ruim 6 weken.
Ga je dan overleggen met de huisarts hoe of wat?
Als ik het goed begrepen heb moet je eind november toch naar de vu?
Ik ben bang dat zolang de boel niet een lange tijd stabiel is klachten komen en gaan.
Eens gaat voor ons allemaal het zonnetje weer schijnen.

Gr. Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Eerst maar de uitslagen en dan ga ik kijken wat ik ga doen. De vu heeft een fout gemaakt met een afspraak maken. Ik had eigenlijk half nov terug moeten komen maar kreeg een afspraak voor in dec.
Daar achteraan gezeten en de enige mogelijkheid was 30 nov maar dan zit ik op bijna 11 weken slikken.

Opzich zou even rust voor mijn lijf misschien wel even goed zijn.
Ik kijk wel hoe alles loopt. Ik ga in ieder geval du vu mailen. Hopelijk werkt mijn dossier dan wel.

Ik verbaas me er toch vaak over dat ik zo kan wisselen van gedachte. Ik bekijk het maar per dag.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,
Vandaag de bloeduitslagen gekregen van 7 weken 75 tirosint.
Tsh 1.85
T4 14.7
Over mijn uitslagen niet veel te klagen. Ze zijn tov 4 weken geleden niet veel veranderd.

Had gehoopt dat ik me er beter mee zou voelen. Mijn hoofd is een stuk helderder mijn lijf wil nog niet.
30 nov naar de endo.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Mooie uitslagen en wat goed dat je hoofd wat helderder is.
Ik heb begrepen dat je lijf sowieso achter de waardes aan hobbelt. Je waardes zijn mooi stabiel gebleven en liggen tegen je setpoint aan. Mijn lekenverstand zou zeggen blijven zitten waar je zit.

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge, daar ben ik weer.

Ga ook voor mezelf weer even wat dingen opschrijven.
Het lijkt erop hoe beter mijn waarden hoe beroerder ik word.
Ben de laaste tijd weer erg misselijk, word weer druk in mijn hoofd, meer pijn, meer spanning in mijn lijf.( enz)

Nu weet ik dat ik nog maar kort rond mijn set point zit maar ik voel me weer afglijden.
Om het kort te schrijven, ik weet het even niet meer. Steeds hield ik vol,omdat ik hoopte dat met betere waarden ik me ook beter ging voelen.

Ik blijf ook echt de twijfel houden over mijn schildklier. Ze zetten nog steeds in op hashimoto terwijl ik daar aan twijfel.
Toen mijn tsh 122 was waren de anti stoffen 252. Niet echt hoog dus.

Ik heb 30 nov een afspraak, ga me goed voorbereiden. Ik weet het even niet meer.
Vitb 12 verhaal blijft bij mij ook een rol spelen.
Huisarts beaaamt dat sinds het stoppen van de injecties mijn waarden weer flink aan het dalen zijn. Instituut geeft aan dat als je eenmaal injecties hebt gehad deze nooit meer mag stoppen.Ze wil me wel weer laten opstarten maar na de opstart niet aan de dosering houden.
Voor mijn gevoel is de vitb 12 bij mij al een langlopend probleem. In de informatie van het instituut staat ook da je bij een te kort ontstekingen kunt krijgen. En die heb ik de laatste jaren wel gehad.

Ik had dat een tijd uit mijn gedachte omdat ik me op de schildklier focuste.

Pfpfp wat moet je toch ook voor jezelf opkomen.
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Knoffie »

Balen dat je je weer niet goed voelt ondanks de goede waardes. Uit je verhaal begrijp ik dat je de laatste tijd qua vit b 12 rond de 300 blijf hangen. Dat zit zo'n beetje in het grijze gebied en als je huisarts de injecties wel weer wil opstarten waarom doe je dat dan niet?
Wie weet voel je je na die injecties beter. Dat kan toch naast het instellen van je schildklier lopen?

Groetjes Knoffie
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Vitb 12 is alweer een stukje naar beneden gezakt.
Hij blijft dalen na het stoppen van die injecties.

Ik wil eigenlijk eerst uitgezocht hebben hoe het er nu voor staat. Wat dingen laten prikken, vnl ook kijken of ik een opname probleem heb.
Dus ik stel het nog even uit en kijken of het zh alles wil laten prikken. Zo niet dan begin ik ermee.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Moge,
Ik lijk echt wel weer steeds zieker te worden.
Nu weer heel erg misselijk, kramperig, spanning, slecht slapen, uitgeput lichaam.

Word er ook weer wat onrustig van. Alles spookt dan ook weer door het hoofd.
De hele film speelt zich dan ook weer even af en je gaat alles we even overzien.

De schildklier heeft mij vanaf het begin vraagtekens gegeven.
Zo blijft bij mij het gevoel dat de schildkkier een gevolg is van iets en niet de oorzaak van mijn probleem maar wat dan wel ?

Ik blijf het gek vinden dat mijn anti stoffen ondanks mijn tsh van 122 nooit hoger geweest zijn dan 252.

Ik weet het gewoon even niet meer, voel me even weer wanhopig.
Ik ga ipv vooruit met betere waarden weer flink achteruit.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bella »

Hoi Bloem,

Hoe verleidelijk ook, staar je niet blind op de schildklier. Antistoffen kunnen hooguit een diagnose (Hashimoto, Graves) bevestigen; er zijn heel wat kerngezonde mensen met antistoffen en mensen met hypothyreoïdie zonder antistoffen.

Je kan het ook omdraaien: nu je waarden zo zijn verbeterd is de kans dat je klachten hier mee te maken hebben juist kleiner geworden.

Concentreer je op wat er naast je hypothyreoïdie nog meer kan spelen. Uit je eerdere berichten begreep ik dat je (nog) onvoldoende wordt behandeld voor een B12 tekort? Onnodig, gewoon organiseren dat je die injecties krijgt.

Een ander spook (bijschildkliergedonder) kan je eenvoudig uit de weg ruimen door je calcium en vitamine D te laten prikken. Ook ontstekingswaarden kunnen nadere informatie geven waarom je je zo slecht voelt.

Ik zou nog eens rustig m’n klachten en symptomen op een rijtje zetten en aan de huisarts voorleggen, met het verzoek verder te kijken (breed bloedbeeld). Dat er iets niet lekker zit, is duidelijk. Nu nog uitvinden wat het is...

Sterkte,
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Steeds zieker worden

Bericht door Bloem17 »

Hi,
Thanks voor de reacties.

Heb zelf het gvevoel dat er iets van een ontsteking aan het broeden is. Ontlasting is ook veranderd. Heb dit jaren geleden ook gehad. Ze hebben toen de oorzaak niet kunnen vinden maar viel toen 25 kg af in 3 maanden , ze vonden wel een verhoogde calproctectine in mijn ontlasting wat wijst op een onsteking

Heb net het zh gevpbeld, kan niet eerder terecht dan de 30 ste . Zo meteen de huisarts maar weer bellen voor een Afspraak.
Ik voel me weer goed ziek.
Plaats reactie