horen deze klachten bij de schildklier?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

BB1100XX schreef: 05 dec 2017, 17:35
Ricky19899! schreef: 05 dec 2017, 16:54
verder is het hopen dat de klachten verdwijnen en de ruggenprik geen afwijking geeft.
Ben je goed ingelicht??
Het leest een beetje alsof je een indruk hebt van peace of cake, dat regelen we even.
kan me heugen dat ik toen der tijd ook slecht geinformeerd werd en er in het ziekenhuis ook allemaal makkelijk over gedaan werd.
wat bedoel je hiermee precies? Dat het afstellen van de juiste hoeveelheid medicatie moeilijk is? Of voordat je klachtenvrij bent?

Bij mij is het nog niet duidelijk waar deze klachten nou vandaan komen en of het typisch schildklier is of mogelijk een andere oorzaak.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

BB1100XX schreef: 05 dec 2017, 17:58 nee ik doel op de lumbaal punctie.

dat medicatie instellen betreft de schildklier een lang verhaal is is algemeen bekend.
In het boekje dat ik meekreeg stond dat het vergelijkbaar is met een prikje bij het bloed afnemen.

En dat het niet veel voorstelt, weet niet hoe jij dit hebt ervaren?

- hoelang heb jij dat zware gevoel ? Is dat ook altijd in beide benen en armen?
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

Dan is het toch heel anders dan bij mij, heb jarenlang geen last van ledematen.

Kan gewoon alles doen en heb genoeg kracht en energie, de klachten waar ik het over heb komen in aanvallen, met een grote piek.

Heb vanaf het begin af aan gedacht dat het ms was, omdat het snel in ernst toeneemt en mijn mobiliteit ook ernstig beperkt is tijden zon aanval.

nog voordat ik met medicatie begon voor de schildklier waren de klachten al aan het afnemen.

Daarom ben ik nog steeds bang dat het niks te maken heeft met de schildklier, neemt niet weg dat ik deze waarde ook goed wil hebben.

dat is dan drama geweest voor jou, hebben ze ook een verklaring gegeven hoe je er zo slecht van kon worden?

waarom hebben ze bij jou een lumbaalpunctie verricht?
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

BB1100XX schreef: 05 dec 2017, 19:12 Ik heb een extra mri scan gehad toen om te checken of er geen zenuw beschadigd was.
was niet het geval, zat ook niks klem.
wel koude en tintelende benen etc.
mijn neuroloog toendertijd legde uit.
het is net alsof je met een vork/naald in een kom gekookte spaghetti gaat prikken.
hoe groot is de kans dat je in de spaghetti prikt? klein, want je prikt er altijd naast.
dat is wat er gebeurt tijdens een lumbaalpunctie.
er gaat een naald in je ruggenmerg/ tussen je wervels waar al je zenuwen lopen.
Elke zenuw die die naald opzij duwt en per ongeluk aanraakt. dat voel je. en dat voelt heel naar en vervelend. klaarblijkelijk heeft dat 3 weken nodig gehad. maar dat zeiden ze er niet bij in het ziekenhuis.
Daarom zei ik ook, het is goed om te regelen dat je gebracht en gehaald word.

De punctie werd uitgevoerd ivm neurologische klachten. er moest gecontroleerd worden of de druk van het hersenvocht niet te hoog was. punctie was maar een deel van een reeks onderzoeken.

ik begrijp dat je je schildklier waardes en die medicatie in orde wilt hebben. Lijkt me ook goed om je daarmee bezig te houden zolang je verder nog niets weet.
En ik zou toch even overleggen met de arts betreffende wat kiek vertelde.
Dat je ene medicijn het andere beinvloed.
misschien valt het kwa inname zo te plannen dat je het beste profijt hebt van beide.

Uiteraard hoop ik voor je dat het geen ms is.
maar ik weet niet of alles past in het schildklier plaatje en wat je verteld over je familie....
nu heb ik verder geen verstand van ms behalve dat het een hele slechte prognose heeft.

Heb je al gekeken of er eventueel een ms forum is? of iets anders waar je ervaringen uit kunt wisselen en vragen kan stellen?
Hoe meer ik over ms lees hoe meer ik overtuigd raak dat ik het heb, omdat daar namelijk wel alle klachten bij passen die ik ervaar.

Op dat forum zit ik al sinds mijn vorige klachten in 2015, toen heel lang niet geweest, sinds de klachten weer spelen heb ik daar weer mijn oude topic heropend.

omdat elke ms anders begint is daar ook niet veel over te zeggen, maar de klachten zijn ook a-typisch.

Passen bij meerdere ziektes.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

BB1100XX schreef: 05 dec 2017, 19:51 Ik hoop voor je dat je snel een antwoord hebt.
Is er een behandeling voor ms?
remmende medicatie

mijn tante loopt na 20 jaar nog, mijn schoonmoeder was binnen 5 jaar verlamt en kan vrijwel niks meer.

Ik hoop nog altijd dat het iets anders is.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

TSH 9,6
T4 17

de TSH is van 6 naar 9,6 gegaan in 5 weken tijd.

Is het normaal dat dit zo kan schommelen?

De huisarts heeft mijn medicatie iets verhoogd en moet over enkele maanden opnieuw prikken.
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

BB1100XX schreef: 07 dec 2017, 12:30 Het is normaal om na een dosis wijziging na 6 weken te prikken.
Er zijn mensen die de ervaring hebben dat hun lijf 8 of zelfs 10 weken de tijd nodig hebben eer de wijziging goed verwerkt is en dat laat zien in de waardes.

.
ik ben ook van plan over 6-8 weken weer te prikken omdat de dosering verhoogd is.

Hoe mijn arts bij 3 maanden komt weet ik niet, het lijkt me in ieder geval nuttig om te verhogen en dat heeft hij ook gedaan.

Ben benieuwd of dit verbetering geeft van mijn klachten.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Kiek »

Je behandelaar kent je het best, Ricky.
Heeft je dokter al onderzocht wat de reden is van die te hoge TSH's?
Het lijkt dat hij/zij het als gewoon beschouwd.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Ricky19899!
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 dec 2017, 22:08

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Ricky19899! »

Kiek schreef: 07 dec 2017, 17:31 Je behandelaar kent je het best, Ricky.
Heeft je dokter al onderzocht wat de reden is van die te hoge TSH's?
Het lijkt dat hij/zij het als gewoon beschouwd.
Mijn vorige huisarts die met pensioen is, zei me dat het een reactie is op mijn toen middelgebruik, dit is nu al jaren niet meer aan de orde.

Nu vriendin en kinderen, leuk leventje.

Vroeger was ik veel somber en depri, dan gebruikte ik drugs, vooral xtc (mdma) in de weekenden, en doordeweeks savonds een beetje ghb, dit was volgens hem de reden, logisch ook.

voor het sporten dronk ik ooit wel eens eiwitpoeder (shakes) toen gebruikte ik geen drugs meer en vond ik het raar dat die schildklier nog steeds raar deed, toen gaf mijn arts de supplementen voor het sporten de schuld, omdat er stoffen inzitten waar mijn schildklier niet tegen kan.

De laatste 4 jaar heb ik geen drugs meer gebruikt, de laatste 2 jaar geen druppel alcohol meer.

dus mijn leven verbetert, maar zieker dan tevoren.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: horen deze klachten bij de schildklier?

Bericht door Kiek »

Ricky, wat een prestatie dat het je gelukt is om zonder drugs het leven aan te pakken!
Hoeveel levothyroxine slik je?
Slik je iedere dag levothyroxine?
Of is dat wisselend?
Ben je levothyroxine gaan gebruiken als gevolg van een te hoge TSH?
Of was je FT4 ook onder normaalwaarden geraakt?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie