schildklier probleem na zwangerschap

Plaats reactie
Miep86
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2014, 10:30

schildklier probleem na zwangerschap

Bericht door Miep86 »

Beste forumgebruikers,

Ik ben 28 jaar, en sinds maart moeder van een prachtige dochter.
Na een paar weken kwam de vermoeidheid, ik dacht eerst hoort er allemaal bij. Na paar weken bloed wezen prikken kwam uit Vit D te kort.
Daar vit d voorgeschreven, maar vermoeidheid bleef en werd alleen maar erger.
Weer naar de dokter en laten testen op de schildklier kwam uit dat hij van slag was naar de internist toe. Nog schildklier scan gehad.
blijkt dus dat het door de zwanger schap komt.
vorige week weer bloed wezen prikken waardes zagen er al beter uit alleen de Tsh 003 blijft hier op hangen. Nou is mij verteld dat ze niks voor mijn kunnen doen.
Maar Ben zo verschrikkelijk vermoeid sleep mij door dagen heen zit alleen maar thuis.
En dat al weken snik snik.

Heeft iemand ervaring mee? En weet iemand hoe je tsh waarden kan op krikken.
Iedereen zegt dat het goed komt maar wil dat ook horen van mensen die het zelfde mee gemaakt hebben of iets dergelijks
Of misschien tips heeft?
Vriendelijke groet Miep
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: schildklier probleem na zwangerschap

Bericht door laura »

hallo Miep,

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje.

Wat jij hebt noem je ook wel stille of pijnloze thyreoïditis.
Vaak is er eerst sprake van hyperthyreoïdie gevolgd door hypothyreoïdie. Daarna is er vaak herstel. De naam zegt het al: bij deze vorm van thyreoïditis is er geen pijn. Vaak zie je deze aandoening na een bevalling. Je noemt dit een post-partum thyreoïditis.

Bij een post-partum thyreoïditis is er eerst een hyperthyreoïdie. Daarna ontstaat een hypothyreoïdie. Na enige tijd kan de schildklier weer normaal gaan werken. In de loop van de jaren krijgen veel vrouwen toch een blijvende hypothyreoïdie.

Hyperthyreoïdie wil zeggen dat er te veel schildklierhormoon in je bloed zit. Daardoor is die tsh zo laag bij jou.
Dat kun je niet zomaar opkrikken.

Misschien helpt dit je op weg: http://schildkliertje.blogspot.nl/2012/ ... t-dan.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie