Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

Zucht, zucht en nu zucht ik zelf.
Ik kreeg al van mijn man te horen dat ik zelf genoeg problemen had en dat die ook maar nauwelijks of nog niet opgelost zijn geraakt. Donderdag moet ik zelf op onderzoek.

Toen straks vond ik een mooi stukje tekst om er een mailtje mee te beginnen naar de huisarts toe. Het ging er over dat de sk-patiënt niet als een rekenblad of cijferblad moest bekijken. Jakkes ik vind dit niet terug. Suze had dat stukje geschreven of gekopieerd van Son. Het zou een mooi begin zijn om hier een mail mee aan te vatten.

Manlief zit lekker tv te kijken. Hij is weer gerust gesteld nu hij ziet dat de bètablokkers hun werk doen. Het is maar een pleister op de wonde, maar de oorzaak is dus niet weg.

Met de bloedresultaten van 22 juli 2013 voelde hij zich het beste en die waren toen:

T4 vrij (1,15), de referentiewaarde ligt tussen (0,70 en 1,60)
TSH (0,78), de referentiewaarde ligt tussen (0,40 en (4,00)
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door laura »

hoi Wiebel,

Ik denk niet dat er veel artsen zijn die je man met deze waarden levothyroxine voorschrijven.
Eerlijk gezegd zie ik niet aan die waarden dat hij richting hypothyreoïdie gaat.

De laatste slok is toch minder dan zes maanden geleden?
Dan zou ik toch afwachten wat die schildklier gaat doen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

*suze* schreef:hoi Wiebel,

Ik denk niet dat er veel artsen zijn die je man met deze waarden levothyroxine voorschrijven.
Eerlijk gezegd zie ik niet aan die waarden dat hij richting hypothyreoïdie gaat.

De laatste slok is toch minder dan zes maanden geleden?
Dan zou ik toch afwachten wat die schildklier gaat doen.
Je bedoelt toch de laatste waarden daterend van 2 december 2013, hoop ik Suze. Deze vind je in onderstaand knipsel. Misschien heb je niet op de voorgaande pagina gekeken.
De tweede slok is al 8,5 maand geleden.
Bijlagen
Bloedresultaten 02dec2013.JPG
Bloedresultaten 02dec2013.JPG (50.88 KiB) 2627 keer bekeken
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door laura »

Wiebel schreef:Je bedoelt toch de laatste waarden daterend van 2 december 2013, hoop ik Suze.
Ik bedoelde inderdaad die waarden.
Oké, met die slok vergiste ik me qua datum.

Die waarden van 2 december zien er goed uit.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

Bedankt Suze.

We zullen alle reacties, (jouw reactie, maar ook die van Jenny en Line) in ons geheugen prenten. In ieder geval, we blijven waakzaam bij de volgende weken, maanden.

Liefs

Wiebel
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Line »

Hallo Wiebel,

Ik heb al heel dikwijls aan je gedacht en vraag mij af hoe het nu gaat met je man. Kom je nog af en toe een kijkje nemen op het forum ?

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

Amai, Line, als je van de duivel spreekt dan trap je op zijn staart! :mrgreen:
Ook ik heb regelmatig aan het forum gedacht, maar het is hier zo druk geweest, dat ik zelfs nog niet aan toe kwam. Hier is ondertussen veel gebeurd.

Maar goed, het is bijna een jaar geleden dat er nog bloed getrokken werd. Toevallig stuurde ik gisteren mijn ventje naar de HA om zijn bloed te laten prikken. Sinds hij met brugpensioen is (begin april) kan hij werken als een paard. Momenteel zijn we druk bezig met een kinderslaapkamer en de living te renoveren. Alles werd uitgesteld tot 14 dagen geleden. En werken dat hij kan. Pfff, ik kan hem moeilijk volgen. Ik kreeg echt de indruk dat hij echt door het lint zou gaan, moest hij zo verder doen. Dat deed me terug denken aan de tijd voor hij Graves kreeg.

Maar goed, de resultaten van het bloed zijn juist binnengekomen via mail:
Onder het resultaat stond: "onder contole".
Of deze resultaten beter zijn dan bij zijn vorige metingen, daar durf ik me niet over uitspreken. Daar ken ik te weinig van. Suze, jij en andere vaste forumleden hebben hier meer kennis van.

Iedereen mag het bloed mee evalueren. Ik moet er wel bij vertellen dat hij sinds juli 2013 geen enkele medicatie meer neemt sinds hij de tweede RAJ heeft gehad. Het enige waar hij over klaagt is dat hij niet gemakkelijk inslaapt en vroeg wakker is.

De reden dat ik zo lang op me liet wachten was om eigen gezondheidsredenen. Vorig jaar juni geopereerd van een beknelling van de elleboogzenuw. En op 20 februari heb ik 3 operaties in één keer ondergaan door twee chirurgen van een verschillende discipline. Die operatie duurde ongeveer 4 uren en 14 minuten, zonder het wakker worden. Mijn ventje was erg ongerust. Om 12 uur hadden ze me op de kamer gehaald en om 18 u kwam ik pas terug op de kamer. De verpleegster beweerde dat ik rond 15 uur terug op de kamer zou zijn, maar zo is het uiteindelijk niet gegaan.

Ik voel wel dat die 3 operaties iets hebben afgedaan. Voor wat betreft de elleboogzenuw, ... die gaat weer bergaf. Oude symptomen komen stilletjes aan terug.

Veel tijd om op het forum rond te zeulen, zit er momenteel niet in. De renovatiewerken duren nog minimaal tot 18 juli.
Met de kleinzoontjes gaat het ook goed. En ze blijven zo aan de "opa" hangen. 's Avonds is hij moe gewerkt, maar hij vindt het leuk om na het zwoegen en zweten toch nog eens te ravotten met de kleinzoontjes. Die jongste kleinzoon, die kan zijn opa helemaal niet missen.

Zo dat was weer een lang verhaal. De bloedwaardes laat ik aan jullie over. Er zal toch nog wel een moment komen dat zijn schildklier de richting moet bepalen. In een normaal werkende schildklier geloof ik moeilijk aangezien hij twee keer een RAJ heeft gehad.

Liefs

Wiebel
Bijlagen
Bloedwaarden 19-06-2014.JPG
Bloedwaarden 19-06-2014.JPG (27.5 KiB) 1621 keer bekeken
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Jenny »

Wiebel,

Lijken mij waarden om blij van te worden.
Voor jou: beterschap!
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Line »

Hallo Wiebel,

Ja, die waarden zijn heel goed. Ik hoop dat het voor jou ook allemaal in orde komt. Geniet van de kleinkinderen en het brugpensioen.

Liefs

Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

Hoi

Na de renovatiewerken van living en de kinderslaapkamer zal er echt genoten worden van het leven. Vakantie zullen we in het najaar moeten nemen, maar dat vind ik eigenlijk wel ook leuk. Het doorbreekt het seizoen een beetje en zeker als er een zonnig land wordt gekozen.

Jullie mogen er zeker van zijn dat ik toch wel hier nog regelmatig kom piepen.

Liefs

Wiebel
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Plaats reactie