Rare waardes sinds overstap

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Rare waardes sinds overstap

Bericht door Tatske »

Sinds ik 8mnd geleden ben overgestapt van euthyrox naar thyrax heb ik rare waardes.
ik voel me ook totaal niet ok.
Ik slikte eerst 62.5 eurhyrox in dr ochtend en nu 75 thyrax in dr avond.
Min waardes op 75 thyrax tsh 5.1 t4 17.3 t3 1.6
Hoog ik op naar 81.5 voel ik me erg hyperig
Waardes 1.9 t4 17.5
Ik word erg duizelig en min spieren trillen als een rietje als ik iets gedaan heb.
Nu dus terug,.. 1 dag 75 en dr andere 81.5
Waardes na 2 weken tsh 4.6 T4 20.5

Wat is hier aan de hand?
Nú ben ik weet zo moe dat ik in dr middag moet slapen en me de rest van de avond ook kapot moe voel
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Rare waardes sinds overstap

Bericht door Teun »

Je hebt drie dingen veranderd, je merk, je dosis en je tijdstip van slikken. Dat betekend opnieuw instellen, en vaak gaat dat niet van een leien dakje. Dat is er iets bij en dan weer iets eraf etc. Tot jij je weer goed voelt.
Ik ben altijd benieuwd waarom mensen een ander merk nemen/krijgen.
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Rare waardes sinds overstap

Bericht door Tatske »

Omdat ik heel veel maagklachten had.
Daarbij slik ik al 8mnd thyrax en de tsh blijft erg traag
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Rare waardes sinds overstap

Bericht door Tatske »

Ik heb me nog nooit gevoeld sinds ikk hormoon slik
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Rare waardes sinds overstap

Bericht door mamavan2 »

Zoals Teun ook schrijft : er zijn drie dingen veranderd.
Ik weet niet goed hoe ik je hierin het beste kan adviseren.
Wanneer ben je begonnen met 's avonds te slikken? En wanneer de dosisaanpassingen?
Tatske
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 nov 2015, 12:04

Re: Rare waardes sinds overstap

Bericht door Tatske »

8mnd geleden. Eikk slik of 75 of 81.5
Bij de een hypo ander hyper
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Rare waardes sinds overstap

Bericht door Teun »

Je schrjft bij de een hypo, bij de andere hyperig. Maar dan is het vooral je gevoel. De waardes waarbij jij je hypo voelt zitten ook nog in de hypowaarde wat tsh betreft. De ft4 zit wel netjes en lijken alsik ook naar de latere waarde te kijken bij jou te horen. Daar waar jij het over hyper hebt is het vooral je gevoel hierbij, je waardes zeggen iets anders.
Tijdens mijn instelproces heb ik dat gevoel ook vaak gehad, zelfs bij waardes die nog hypo waren. In de eerste instantie deed ik steeds weer een stapje terug maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen om de tanden op elkaar te zetten en ook het hyper gevoel te negeren om mijn lichaam de kans te geven om te wennen aan de verandering. Hyper met me knap beroerd voelen door vooral hartkloppingen, moe zijn, veelvuldig boer en braakneigingen, en noem maar op. Wat ben ik blij dat ik deze periode mezelf er door heb gesllept, uiteindelijk verdween dit gevoel en waren ook mijn waardes redelijk stabiel ook al moet ik nog steeds wat bijstellen.
Ik hoop voor je dat jij ook de moed vind om er door te knallen want zoals gezegd je waardes waarip jij je hyper voelt lijken toch betere waardes als bij een lagere dosering. Succes.
Plaats reactie