Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Line »

Ik ben echt blij nog iets van je gehoord te hebben. Als je lang het verhaal van iemand gevolgd hebt dan is het echt fijn om te weten dat uiteindelijk alles goed is gekomen.

Tot binnenkort.

Liefs
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door laura »

hoi Wiebel,

Goed om te horen dat het naar wens gaat met je ventje.
En natuurlijk leuk om weer zo'n verhaal van jou te lezen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

In de tweede helft van mei zijn we met de renovatiewerken begonnen. Mijn ventje heeft gezwoegd, gezweet en hard gewerkt. Hij functioneert nu net hetzelfde als voor het uitbreken van zijn ziekte. De renovatiewerken lopen ten einde. De kinderkamer is een prachtkamer geworden voor de jongste kleinzoon. Als we het niet zien, glippen de twee bengels naar die slaapkamer en maken er een sport van op het stapelbed te klimmen. De renovatiewerken zijn bijna ten einde. Zondag worden de meubels in de living teruggeplaatst. De nieuwe geoliede plancher ligt er, de nieuwe glasraampanelen hangen overal en de opvouwdraperies hangen er.
Ondanks mijn ventje gedurende al die tijd hard gewerkt heeft, doet hij er nog een schepje bovenop: helpt mee aan de grondwerken in de tuin bij mijn dochter vandaag.

Het enige wat er rest van zijn ziekte is: slecht slapen en zijn linkeroog dat nog steeds groter is.

Ik ben erg blij dat de renovatie achter de rug is en dat hij zich zelfs kiplekker voelde in zijn velletje. Laten we hopen dat hij het zo mag houden.
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Line »

Dag Wiebel,

Renovatiewerken geven wel veel voldoening als ze af zijn. Gelukkig was het nog niet te warm, want wij hebben ook renovatiewerken gedaan verleden jaar maar dan juist tijdens de hittegolf in juli. Mijn man had toen verlof en dus hadden wij geen keuze. Blij te horen dat het zo goed gaat !

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Jenny »

Fijn weer iets van je te horen!
Zeker ook fijn dat het goed gaat met je man. En met jou? Hoe gaat het met jou?
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

Kiekeboe!!! :lol: :lol: :lol:

Hé zeg, dat is weer lang geleden dat ik nog iets van ons liet horen.
Met mijn ventje die vroeger zo goed als de treurigste patiënt was ... gaat het reuzengoed! Geen haar op zijn hoofd (normaal ook, want hij is zo goed als kletskop :lol: ) zal er aan denken om bloed te laten prikken. Hij voelt zich goed, is met brugpensioen, werkt thuis als een paard, heeft net de renovatiewerken achter de rug, klimt als een aap in een boom om bomen te snoeien, leerde de oudste kleinzoon fietsen zonder hulpwieltjes, heeft een ganse voorraad eiken brandhout aangelegd, gedraagt zich als een plichtsbewuste opa tegenover zijn kleinzoontjes, fietst regelmatig 50 km, ... Kortom: hij doet het goed als hij zijn voeten ten minste goed afveegt als hij terug binnenkomt. :lol:

Wie had dat durven denken dat hij het zo goed zou stellen zonder ook maar 1 pilletje te nemen. Hij neemt noch Strumazol, noch Thyrax, geen enkele bloeddrukverlager, geen enkel pilletje voor zijn hart. Of hij het over 5 tot 10 nog zonder iets zal kunnen redden, zullen we moeten afwachten.

Het enige wat er nog rest is tussendoor nog tranige (pijnlijke) ogen. Dat hij de oogziekte heeft gehad kan je als kenner nog zien als hij in een bepaalde richting kijkt, niet naar mij maar naar anderen. ;)

De herfstvakantie begint hier maandag. Beiden staan we te wachten om de kleinkinderen te ontvangen om hier lekker bij die leuke opa en oma op vakantie te komen.

De soep is klaar! Laat ze maar komen!
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Jenny »

Hee Wiebel,

Leuk van je te horen en dan ook nog zoveel positieve geluiden. Heel fijn en een opsteker voor anderen. Voor die traanogen kan je man oogdruppels vragen, dat scheelt veel.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wiebel
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2013, 22:22

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Wiebel »

Kiekeboe!!! :lol: :lol: :lol:
Ik kom nog eens even piepen. Ik zou me schuldig voelen indien ik groot en klein, de hypers, hypo's en zeker niet te vergeten de ernstige zieken hier op het forum een Gelukkig Nieuwjaar zou vergeten te wensen.
Ik wens iedereen heel veel moed bij het dragen van de ziekte. En hopelijk wordt 2015 een jaar van vrede.

Momenteel zijn we samen druk bezig met het verlenen van palliatieve zorgen bij een goede vriendin: longkanker, botkanker, schildklierkanker, en inmiddels kankergezwellen in de hersenen. Vriendin heeft vorige week dinsdag alle medicatie zelf laten stopzetten. Het valt zwaar elke dag een stukje afscheid te moeten nemen, maar SAMEN zijn we sterk.

Mijn ventje doet het vrij goed momenteel zonder medicatie. Toch ondervind ik momenteel wat minpuntjes, ... zucht, zucht, en nog eens zucht. Dat hoor ik niet graag. Ook de kleur op zijn gezicht vind ik minder mooi. Hij knutselt graag met hout in zijn werkkelder, komt vandaag op zijn sokken af ... "Ik krijg het de laatste tijd zo snel fris!"

Volgende week maandag doe ik hem een leuk strikje rond zijn halsje en verzend hem dan stante pede naar de huisarts. :P Bloedprikken, ... om erger te voorkomen.
Ik wil "zekerheid" hebben.

Iedereen een fijn eindejaarsfeest toegewenst.
ZH op 12/05/2012 wegens schildklierstorm (170 slagen /p. min.), 14/05 dx ziekte van Graves, bloedbeeld: TSH 0,010 U/L, FT3 35,10 pmo/L, FT4 63,2 pmo/L, TSI 17,9 IU/L, slok op 06/06/2012 (370 mBq). Okt. '12: oogziekte van Graves. Tweede slok op 15/03/2013.
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: Mijn partner heeft de ziekte van Graves en de oogziekte

Bericht door Line »

Hallo Wiebel,

Ik vind het ontzettend lief van je dat je aan ons denkt terwijl je nu afscheid moet nemen van een goede vriendin. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je van alle problemen gespaard blijft in 2015.

Liefs
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Plaats reactie