Anna met klachten na radioactief jodium

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Anna1
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2017, 08:05

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Anna1 »

Hallo,

Ik heb de internist gesproken, en vooralsnog ziet hij geen reden om actie te ondernemen. over 2 maanden wederom bloed prikken. tsh en vt4. Hij gaf aan geen reden te zien om mijn antistoffen te prikken.

Spier en pezen pijn zei hij meer te denken richting reumatische hoek. Terug naar de huisarts, en die zei dat het 99% zeker fybromalgie was. Ik kon naar een reumatoloog gaan om het vast te laten stellen. Voor nu adviseerde hij cannabis olie en tai chi. Ik weet niet wat ik hier van moet denken.

Anna
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Kiek »

Jakkes, wat een hork om je in deze situatie terug te verwijzen naar je huisarts.
Je hebt een veel te lage TSH en een te hoge FT4.
Dit is geen normale schildklierproductie.

Het is een ervaringsfeit dat teveel en te weinig schildklierhormoon spier- en gewrichtsklachten kunnen geven.
Die reumatische hoek is ook weer een makkelijke wegwezer.
Je behandelaar had vast z'n dag niet.

Aan de andere kant is het misschien ingewikkeld om zo'n onbetrouwbaar producerende schildklier evenwichtig in toom te houden? Je T3 is toch nooit een probleem geweest?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Anna1
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2017, 08:05

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Anna1 »

Hallo,

Mijn t3 is de laatste keren niet geprikt geworden, voel me op dit moment even in een vacuüm zitten. mijn spier en gewricht klachten over heersen op het moment, en bevind ik me in een cirkel van het nemen van paracetamol en ibiprufen om de dag en nacht door te komen. Ik weet dat dit geen oplossing is maar ik zie het op het moment even niet..

Anna
Anna1
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2017, 08:05

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Anna1 »

Hallo,

Hier een update van mijn bloedwaardes. De side kick van mijn internist vond mijn klachten dusdanig ernstig dat zij vandaag overleg heeft gehad met de internist. Hebben net gebeld, moet per direct starten met 30 mg strumazol weer. en dan over drie weken bloed prikken en kijken hoe of wat. Ze gaven aan dit nog nooit mee gemaakt te hebben, twee radio aktieve slokken en nog een opstandige schildklier. Ik weet het niet, voel me klote dat ik weer op nieuw moet beginnen. Ik prakizeer met drie keer in de rondte wat mij elke keer triggert. Ik weet het niet.

Anna
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Kiek »

Rot dat je schildklier weer overproduceert, Anna.
Gelukkig dat ze je schildklierhormonen kunnen laten dalen.
En nu hopen dat ze niet te snel dalen, zodat je in een hypotoestand terecht komt.

Veel sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door laura »

hallo Anna,

Wat waardeloos dat het circus weer begint.
Ik heb er wel vaker over gelezen dat die klier moeilijk klein te krijgen is.

Zelf heb ik 2 slokken gehad.
Met de tweede werd het hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Anna1
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2017, 08:05

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Anna1 »

Hallo,

Even een update na mijn laatste post.

Door niet aflatende spierpijn klachten en op aan dringen bij mijn huisarts dat er mijns inziens iets niet klopte, doorverwezen naar een reumatoloog. En ja hoor, mijn bezinking was 67, diagnose, acute spierreuma. Dit heeft geresulteerd in een prednison injectie in de bil voor acute verlichting. Er was niets anders mogelijk. (medicatie) In de afgelopen dagen heb ik iets minder pijn ervaren, alleen het opstaan en de pijn in de billen blijven. Het is net alsof de scherpe kantjes eraf zijn maar de onderliggende pijn blijft. Morgen terug voor verdere afspraken met de reumatoloog.

Wat betreft mijn schildklier, in overleg met de internist afgesproken om de strumazol op te starten 30 mg per dag. Kijken hoe het gaat en dan wederom proberen om snel af te bouwen. We zullen zien, tsh is op dit moment onmeetbaar en mijn vt4 is 26. Weet niet goed hoe dit te waarderen inzake de klier.

Hoe is het toch mogelijk he dat je een heel leven aktief bent geweest, sporten ed, en nu opeens lijkt mijn lijf het aan alle kanten op te willen geven.

Wordt vervolgd,

Groet, Anna
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door mamavan2 »

Ook dat nog Anna... Veel sterkte!
Anna1
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2017, 08:05

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Anna1 »

Hallo,

Even een update mijnerzijds. Met de spierreuma gaat het naar wens, ik zit in de afbouw met de prednison en moet dit nog 5 weken nemen, samen met MTX een vervanging van de prednison, alleen minder bijwerkingen. Heb sinds deze week het sporten weer langzaamaan opgepikt, en zit daarmee in de opbouw.

Internist belde net met mijn bloeduitslagen van afgelopen week. En gebaseerd op dagelijks 15 mg strumazol waar ik nu op zat zijn mijn
TSH= 8.6
ft4= 14
ft3= 4,0

Advies nu, om om de dag 15 mg strumazol te nemen, en dan over 6/8 weken wederom bloed prikken.

Wat mij bezig houdt is de opvlamming van de schildklier en de acute spierreuma tegelijkertijd. Niemand heeft een verklaring. Mogelijk hier iemand, of een ervaringsdeskundige?

Groet, Anna
Anna1
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2017, 08:05

Re: Anna met klachten na radioactief jodium

Bericht door Anna1 »

ow en wat ik ook niet goed weet meer of dit nu hypo waardes zijn of hyper waardes. Iemand?
Plaats reactie