Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Gast1

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Gast1 »

En nee, ik reageer niet vanwege Merck.

Ik reageer op foute informatie, niet-kloppende feiten.
Vaak bij Thyrax, Tirosint. En ook bij Merck.
Gast1

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Gast1 »

Over parallelimport: dat heeft niks met "leftovers" te maken, maar meestal - en dat schreef ik al eerder: met €€

https://www.cbg-meb.nl/mensen/bedrijven ... llelimport
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Kiek »

Ik begrijp je reactie niet, Mark.
Het is een schildklierforum.
Met z'n allen kijken we naar de informatie die van belang is voor de schildklierhormonen.
En soms een kwinkslag.
Misschien morgen een betere dag.
Dag,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gast1

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Gast1 »

Nou, ik vind het een nogal beledigende opmerking. Niks kwinkslag.

En weet je, ik krijg het vaker naar m'n hoofd. Veelal in situaties waarin mensen allerlei alternatieve en onbewezen ideetjes opperen, ik met duidelijke onderbouwing een (vaak stevig) tegengeluid laat horen, waarna overgegaan wordt op argumenten "op de man", beledigingen en gescheld.

En dat patroon zie ik nu ook, bedoeld of niet.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Kiek »

Je mag best boos op me zijn, Mark.
Misschien is het dan handig als je zegt wanneer (welke forumpost) en waarom.
Het heeft blijkbaar te maken met dit onderwerp: Euthyrox=Euthyrox en 1µ = 1µg. Of niet?

Op een moment schrijf je hier:
...maar JIJ plaatst dat mensen van niks wisten en als ik het tegendeel laat horen en zien, word ik tot vijand verklaard. Bij gebrek aan argumenten, dan maar op de persoon.

...Er wordt hier onterecht en incorrect gemeld dat "patiënten van niks wisten".
Dat is baarlijke onzin. In Nederland, in Frankrijk en in Zwitserland.
En aantoonbaar onzin ook nog. Nepnieuws heet dat.
Kijk, overleg erover bij CBG: ook nepnieuws? Fake?
https://www.cbg-meb.nl/documenten/verga ... ganisaties
------
En wat krijg ik? Ik word uitgemaakt voor een soort spion, voor collaborateur van de farmaceutische vijand.


Hier begrijp ik niets van, Mark.
Ik twitter immers niet en doe ook niet aan facebook.
Is daar iets gebeurd dat hiermee te maken heeft?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gast1

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Gast1 »

Ik heb het toch niet over Twitter/Facebook??

Je verspreidt info die niet klopt, deels gewoon verifieerbaar niet correct.


Op deze manier begint voor mij de waarde van dit forum drastisch in waarde te dalen. Want als bewust geruchten, persoonlijke meningen of foute informatie verspreid gaan worden als ware het "de werkelijkheid", zelfs als je het "hypothese" noemt, maar verder niet onderzoekt (maar wel herhaalt)


Quotes van jou, te vinden in dit draadje:

Over herkomst vs samenstelling.
Kiek schreef: 11 mei 2018, 19:01 Als alle pillen op dezelfde plaats en volgens dezelfde procedures geproduceerd zouden zijn, dan zou er geen enkele noodzaak bestaan voor een andere teksttaal op de verpakking.
Op het moment dat dat wijzigt bestaat er geen zekerheid meer over de inhoud.

Hoe weten de Nederlandse gebruikers welke Euthyrox ze slikken? De oude formule of de nieuwe? Sinds wanneer?
Tekst MOET dus in het Nederlands. Wettelijk.
Nieuwe formule MAG (nog) niet in Nederland. Daar onrust over zaaien schiet niemand wat mee op.

Leftovers:
Kiek schreef: 11 mei 2018, 20:02 In Zwitserland waren de gebruikers niet op de hoogte.
En in Frankrijk evenmin. Welk merknaam dan ook. Nomen nescio.

Merck waarschuwt niet van te voren. Het interesseert niemand van de farma.
Er is niemand die daarop wordt aangesproken en/of afgerekend.
...
De machines spugen op volle toeren de nieuwe formule allang uit. Wij mogen de Europese leftovers opmaken. Vandaar dat we nu zoveel Europese talen leren kennen.
We krijgen in Nederland al járen parallelimport van Euthyrox.
Of die nieuwe formule al op volle toeren gemaakt wordt, geen idee. Heb jij vast ook niet gecheckt. De enige 2 landen bij mij bekend waar de nieuwe formule is toegelaten zijn Frankrijk en Zwitserland.
Ik ben nog geen andere, afwijkende Roemeense of Poolse bijsluiters tegen gekomen.

Bron voor parallelimport: blog van 3 jaar geleden. Alleen jammer dat de link naar de forum-post niet meer werkt.
https://schildkliertje.blogspot.nl/2015 ... t-van.html
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door laura »

Het gaat om deze link: viewtopic.php?f=7&t=2764#p3587
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door laura »

Ik heb diverse discussies over euthyrox samengevoegd. Op Schildkliertje zal ik de link aanpassen.

Ik begrijp wel uit de tekst van het CBG dat het importmiddel kán verschillen van het referentiemiddel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Gast1 »

Als je inderdaad de complete paragraaf in de CBG-Meb tekst niet leest, dan lijkt dat inderdaad zo.

De hele paragraaf:
"
Omdat een parallel geïmporteerd product geen eigen SmPC heeft, wordt de SmPC van het referentieproduct getoond. Bepaalde productkenmerken (o.a. hulpstoffen) van het referentieproduct kunnen echter verschillen van die van het parallelproduct. In de patiëntenbijsluiter staat de exacte samenstelling van het parallelproduct. Indien hieronder geen SmPC wordt getoond, betekent dit dat de handelsvergunning van het referentieproduct is ingetrokken.
"

Uit die bijsluiters blijkt dat de samenstelling hetzelfde is.
En vervolgens blijkt dat ook nog eens door de (originele) Roemeense bijsluiter van een Roemeense apotheek er naast te leggen.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Euthyrox = Euthyrox en 1 µg = 1 µg. Of niet?

Bericht door Kiek »

De Europese farmaceutische industrie maakt hoogwaardige producten. Ze gebruiken daarvoor geavanceerde technologie. Daarover verklappen ze niets.
Daarom worden hun producten de markt op gestuurd met zo min mogelijk informatie.
En juist daarom is het voor info-zoekers belangrijk om zoveel mogelijk "tussen-de-regels" vandaan te halen. Inderdaad, het staat er vaak niet letterlijk.

De metingen aan een schildklierpil worden verricht volgens een oud voorschrift (USP) uit de zeventiger jaren, waaruit het reglement vandaag nog grotendeels bestaat. Inmiddels wat aangepast, en NDA en ANDA genoemd. De bedrijven werken met deze regels van de FDA, de pillenwaakhond in de Verenigde Staten.

Gisteravond las ik dat Merck, flink onder druk gezet in Frankrijk, nu zo transparant is dat het voor het eerst de bio-equivalentie rapporten van Levothyrox - lees Euthyrox - op internet heeft gezet. Zomaar, vrijwillig, een cadeautje van Merck. Wat een open en vriendelijk bedrijf, vindt u dan.

In het bio-equivalentie rapport van Merck staat dat men de TT4 (totale t4) meet van de vrijwilligers. De TT4 vormt de gehele voorraad aan T4 in het lichaam, dus inclusief de minuscule hoeveelheid van FT4. De FT4 vormt slechts 0.03% van alle voorraad T4. De farmacie heeft niets aan de indivduele fluctuaties van de FT4. Dat wordt dus niet gemeten.
De TT4 is makkelijker te meten en maskeert eenvoudiger de eventuele verschillen tussen de producten.
Niets aan de hand, want ze volgt de farmaceutische eisen zoals gesteld in de A(NDA).

En aan de bio-equivalentie mankeert verder niks. Maar het gaat wel voorbij aan het individuele effect.
Leuk dat iets bio-equivalent is, maar de gebruiker heeft er niets aan.

Wees voorbereid op de nieuwe Euthyrox.
Die komt binnenkort in Nederland.
Ik ben gebruiker. En aan het CBG heb ik niets. Zij volgen slechts regels. Ik wil een stabiele en betrouwbare levothyroxinepil. Ik zoek dus zelf wel uit hoeveel ik van zo'n pil moet gebruiken om weer in evenwicht te komen.
Dat betekent dat iedere keer dat ik een ander merk pil krijg, opnieuw moet uitzoeken hoe mijn FT4-TSH-instelling is.
Dus meten vooraf met de oude Euthyrox, en 6 weken later op dezelfde dosis met de nieuwe Euthyrox weer meten: nuchter en zonder de dosis van die dag.
Pas dan weet ik goed hoe mijn lichaam op de nieuwe Euthyrox reageert.


https://www.merckgroup.com/fr-fr/expert ... onses.html

"Les résultats de cette étude de bioéquivalence sont disponibles sur le site de l’ANSM(4), ce qui est une mesure de transparence sans précédent."

http://ansm.sante.fr/var/ansm_site/stor ... a905e8.pdf
http://ansm.sante.fr/var/ansm_site/stor ... f840b7.pdf
http://ansm.sante.fr/var/ansm_site/stor ... 492e42.pdf
http://ansm.sante.fr/var/ansm_site/stor ... d9e19c.pdf
http://ansm.sante.fr/var/ansm_site/stor ... 71ca1c.pdf
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie