Mamavan2

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Daar kan ik me wel in vinden. Ik ben vrij rustig en nuchter van karakter. Relativeer veel: er zijn ook ergere dingen en heb veel om dankbaar voor te zijn..
Op m'n werk sta ik bekend als een doorzetter, als er eentje werken leuk vindt, ben ik het denk ik :). Dat scheelt wel enorm in de steun die ik van collega's krijg.. Maakt ook wel dat ik het gevoel heb nu niet volwaardig te zijn.. Het is niet fijn niet je werk als voorheen te doen. Ik hoop dat ik over een poosje m'n rol weer goed kan oppakken.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Bijzonder... vanaf vrijdag slik ik Thyrax. Vraag me niet hoe het komt, maar ik heb alleen maar goede nachten (diep) geslapen en overdag best veel energie. Plus geen last gehad van zwakke spieren. Ik voelde me bijna als vanouds?! Tot ik me weer wat teveel uitsloofde; even later werd ik weer teruggefloten door m'n protesterende lijf. Ik durf nog niet te juichen, maar in ieder geval heb ik deze goede dagen in the pocket!
kruisje84
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 jan 2018, 17:41

Re: Mamavan2

Bericht door kruisje84 »

Dat is fijn! Geeft de burger moed!
1-12 Tsh100 Ft4 2
4-5 Tsh0,02 Ft4 26
28-5 Tsh0,05 Ft4 21
20-6 Tsh0,13 Ft4 20
6-7 Tsh0,13 Ft4 20
25-8 Tsh0,21 Ft4 22
10-10 Tsh0,65 Ft4 20
28-11 Tsh4,8 Ft4 18
30-1 Tsh0,78 Ft4 20
23-2 Tsh2,1 Ft4 18
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mamavan2

Bericht door Kiek »

Mammavan2, heb je je levothyroxine nog opgehoogd na je laatste waarden van FT4 23.9 en TSH van 2.9?
Met deze laatste waarden kom je vast nog steeds tekort aan FT4.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Hallo Kiek, ja dat klopt, ik heb een verhoging gekregen en kwam na 4 weken op FT4 van 30.8 en TSH van 1.3 . Daarna weer verlaagd. En nu overgezet op Thyrax op advies van mn arts (100 mcg). Deze had het idee dat ik niet goed op Teva reageer. Over 6 weken moet ik weer bloedprikken.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mamavan2

Bericht door Kiek »

Ik ben benieuwd naar je ervaringen op Thyrax!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Kiek, kun jij zien of de FT4 van 30,8 en TSH van 1,3 in mijn curve past?

Nu een week op Thyrax. Ik merk dat m'n lichaam schakelt, wel wat ups en downs maar in z'n geheel beter dan hiervoor. Vooral meer energie en vrolijker (op 1 dag na). Mogelijk ook doordat ik nu ineens hele nachten slaap, heerlijk. Dat had ik met Teva niet (werd standaard een aantal uren na inname medicatie wakker, heel licht slapen). Ik vind lastig te zeggen of het nu door Thyrax komt. De omslag kwam wel tegelijk met de wisseling naar Thyrax.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Mamavan2

Bericht door Kiek »

Nee, die past niet in je curve.
Het is een rare combinatie.

Je andere waarden waren al op het randje van abnormaal...
Maar deze laatste uitslag slaat de hele voorgaande boel.
Zo'n hoge FT4 resulteert in een onderdrukte TSH.

Wat is het kommentaar van je behandelaar?
Of is dit te nieuwsgierig?

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Mamavan2

Bericht door mamavan2 »

Vermoedelijk het resultaat van een dubbele dosis (met m'n vergeetachtig hoofd wist ik niet meer of ik al had geslikt, dus m'n pil nu blijkbaar 2x genomen) de dag voor het bloedprikken. De bloedwaarden bevestigden dat door de hoge FT4 zei hij. Had ik een dag later geprikt, waren de waardes vast anders dacht hij.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Mamavan2

Bericht door Teun »

Mamavan2, ik zou zeggen nu gewoon even doorslikken en in de positieve flow blijven. Laat deze uitslag voor wat het waard is. Over 6 weken weer prikken zonder dat je per ongeluk extra hebt geslikt. Hopelijk dan wel normaal. Dan gauw de vorige uitslag deleten en verder gaan met slikken.
Gesloten