Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Kiek »

Ach Mila, een pacemaker, overdosis thyreoïdum, en de zegen van een internist en 2 top-endocrinologen.
Wat maakt het uit!

Als dit een serieus bericht is:
Stop met je thyreoïdum, en ga terug naar je oorspronkelijke dosis levothyroxine.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Mila
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 nov 2014, 16:45

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Mila »

Hoi Kiek, dank voor je reactie, maar is het sarcastisch bedoeld? Ik beschrijf gewoon de situatie zoals deze bestaat, serieus dus. Heb geen reden om er iets belachelijks van te maken.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Kiek »

Mila, je stelt een vraag over thyreoïdum, waarbij je T3 naar beneden gaat.
Je consulteert een internst die op zijn beurt 2 top-endocrinologen consulteert, die niet weten wat er gebeurt.
En toestemming geven de TSH los te laten.
Je hebt een pacemaker.
Dat is voer voor een slapstick.

Het plasma FT3 is een weergave van de hoeveelheid FT4.
De hoeveelheid FT4 is terug te vinden in de weergave van FT3.

Als je FT4 versneld wordt afgevoerd, als gevolg van het teveel bijslikken van T3, zal de FT3 ook dalen.
Er is niet genoeg omzetting van T4 naar T3.
Dit is het resultaat van een verdediging tegen overmaat van thyreoïdum.
De overmaat is slecht.

Kennen de dokters de inhoud van het thyreoïdum?
Wat krijg je met 240 mgr thyreoïdum in je lijf?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door laura »

Mila schreef: 10 nov 2014, 17:22 Uitslagen:
TSH 0.76 (0.4-4)
FT4 13 (10-24)
T3 1.4 (0.89-2.4)

Ik slik 162.5mcg Thyrax. Geen cytomel. Mijn internist is niet van klachten aanhoren. Hypo wordt behandeld, dus klachten kunnen er niet meer van komen. Is tsh normaal, dan wordt er gezegd: TSH is normaal. Als FT4 beter uitkomt is het: FT4 ligt mooi binnen de waarden.
Wat voor rare combinatie van waarden heb ik nu? Ik gedij veel beter bij een hogere FT4. Maar wat gebeurt er dan met mijn TSH, die is al laag, dat zie ik.
hallo Mila,

Voor de duidelijkheid heb ik jouw onderwerpen samengevoegd.
In jouw eerste bericht op 10 november 2014 gaf je genoemde tsh, fT4 en T3.

Met die combinatie is niets aan de hand.
Met de T3 is ook niets verkeerd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Kiek »

Bij bepaalde ritmestoornissen is een pacemaker noodzakelijk.
Thyreoïdum veroorzaakt ritmestoornissen.

Mila, ga zo snel mogelijk terug naar levothyroxine.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Mila
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 nov 2014, 16:45

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Mila »

Dank voor je reactie. :)
Eigenlijk stel ik mijn vraag dus en krijg ik een antwoord van een hoe-dan-ook tegenstander van Thyreoidum. Tja, dan begrijp ik de reactie en die zal dan nimmer vanuit een positief uitgangspunt geschreven worden. Niet helemaal terecht naar mijn mening, aangezien er buiten Europa heel veel dierlijk schildklierhormoon wordt gebruikt en zeker tot volle tevredenheid. Maar behalve met vragen over alleen T4 medicatie, ga ik dan waarschijnlijk alleen dit antwoord krijgen. Ik bedoel het goed, ik dank je echt voor je reactie :) , het maakt het voor mij wat inzichtelijker. Ik ben ben niet pro of anti T3, dat is het verschil. ;)
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door *anna* »

Mila,

Er is een Vereniging van overtuigde Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon, de VGNS met een website.
Misschien dat je daar beter op je plek bent met je vragen en onzekerheden? Het adres is https://www.vgns.info/ Of er een forum is weet ik niet maar je moet wel lid zijn om er 'binnen' te komen.

Groet, Anna
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Teun »

Dag Mila, ik heb beslist geen verstand van Thyreoidium, maar ik heb dit hele topic eens opnieuw gelezen en mijn gedachten is dan ook waarom ben je zo aan het streven naar een hogere waarde van je ft4 en ft3?
Volgens een door jou eerder gevraagde setpoint zou die van jou rond de 14 zitten, dit scheelde in het verleden niet veel en ook je ft3 zat keurig binnen de lijntjes (ook de tsh) totdat je overging van het ene soort naar het andere omdat je zoals ik begrijp een hogere ft4 en ft3 nastreeft.
Soms moet je het even de tijd geven om je ook beter te gaan voelen en niet teveel zitten te rommelen aan je medicatie.

Maar hogere waardes horen niet bij jou. En dan zijn hogere waardes juist voor jou met je ritmestoornissen heel slecht. Persoonlijk zou ik zeggen ga terug naar een normale dosering Euthyrox waarvan je in het verleden zei dat je je daar het beste bij voelde.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door laura »

hallo Mila,

Of er veel tevreden gebruikers van schildklierpoeder zijn, zegt niets over het risico bij mensen met hartritmestoornissen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Van Euthyrox naar Thyreoidum en uitslagen

Bericht door Kiek »

Een hogere FT4 lukt per definitie niet met thyreoidum.
Als dit draadje bedoeld is om discussie uit te lokken, dan is het slechts ten dele gelukt.

Mila schrijft op 11 juli om 6.43:
Vind het ook wel wel raar aan de andere kant, dat de TSH in mijn geval dan maar losgelaten moet worden. Niemand weet blijkbaar de oorzaak waarom mijn waardes zijn zoals ze zijn (niet standaard zoals ze zelf hebben aangegeven) maar zonder oorzaak gewoon maar de TSH loslaten en onderdrukt laten zijn. En dat terwijl ik een pacemaker heb. Soms heb ik het idee dat het ze allemaal niet zoveel interesseert, die schildklier.....

Als dit draadje serieus is, stuur dan een brief aan de Inspectie met een klacht over je internist, die een product voorschrijft waarvan de farmaceutische inhoud en activiteit blijkbaar niet bekend is. Geen enkele arts zou het in z'n hoofd halen om zo'n dosis voor te schrijven aan iemand met hartritmestoornissen.

In deze tijd van nauwkeurige controle op medicijnen, op hun werking en hun gehalte, is het natuurlijk ontoelaatbaar dat een dergelijk middel in de reguliere behandeling een plaats heeft.

Dus een brief naar de Inspectie.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie